طاهره ریاحی دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا بازداشت شد

0
180

طاهره ریاحی، روزنامه نگار و دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا که وابسته به دولت است، صبح سه شنبه هفتم دی ماه در منزلش بازداشت شد.

یکی از همکاران این روزنامه نگار گفت: «ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران صبح زود وارد خانه طاهره ریاحی شدند و پس از تفتیش وسایل خانه و ضبط وسایل شخصی او مانند تلفن همراه و کیس کامپیوتر، دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا را بازداشت کرده و با خود بردند.»

به گفته همکار خانم ریاحی، این روزنامه نگار چند ساعت پس از بازداشتش در یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش خبر داده که هم اکنون در زندان اوین است.

خبرگزاری ایلنا نیز با تایید خبر بازداشت طاهر ریاحی دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا، از قول یک «منبع آگاه» نوشت که «اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شده است» اما توضیح بیشتری درباره مصادیق این اتهام ارائه نشده است.

 تاکنون اطلاع بیشتری از جزییات بازداشت، مصادیق اتهام و مرجع قضایی صادر کننده حکم بازداشت این روزنامه نگار به دست نیامده است و مشخص نیست که خانم ریاحی به کدام بند یا کدام یک از بازداشتگاه‎های موجود و متعدد در داخل زندان اوین منتقل شده است.

طاهره ریاحی، روزنامه نگار و دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا وابسته به معاونت جوانان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. او پیش از این مدتی خبرنگار حوزه دولت در روزنامه شرق بود و همچنین مدتی در سرویس اجتماعی روزنامه مردم امروز کار می‌کرد.

ببه گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ ازداشت روزنامه نگاران و فعالان مدنی و سیاسی در ماه‎های پیش از انتخابات به ویژه ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران سابقه‌ای طولانی دارد و بیم آن می‌رود که بازداشت خانم ریاحی آغازی بر بازداشت‎های دیگر  پنج ماه پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد.