صدور منع تعقیب برای اتهام فساد فی‌الارض محمدعلی طاهری

0
259

محمدزمان دریاباری، وکیل محمدعلی طاهری موسس «عرفان حلقه»  گفت موکلش از اتهام فساد فی ‌الارض که برای چندمین بار به آن متهم شده روز ششم بهمن ماه از سوی شعبه سوم دادسرای امنیت تهران تبرئه و برایش قرار منع تعقیب صادر شده است.

این وکیل با اظهار امیدواری برای آزادی سریع موکلش گفت: ««امیدواریم که آقای طاهری پس از هفت سال و نیم بازداشت غیرقانونی بالاخره آزاد و به نزد خانواده‌اش بازگردد. چون از نظر قانونی دیگر هیچ دلیلی برای نگه‌داشتن او در زندان وجود ندارد.» او پیش از این برای اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بود که در دیوان عالی کشور حکم نقض شد.

آقای دریاباری گفت محمدعلی طاهری به همراه وکلایش روز سوم بهمن ماه در شعبه سوم دادسرای امنیت حاضر شد و دفاعیات خود را به دادگاه ارایه کرد. به گفته این وکیل حکم قرار منع تعقیب از اتهام فساد فی الارض روز ششم بهمن ماه به آنها ابلاغ شده است.

این وکیل با اظهار اینکه موکلش با اتمام دوران حکمش مدت‌هاست به صورت غیرقانونی در زندان باقی مانده گفت: «حکم پنج سال حبس آقای طاهری به اتهامات مختلفی نظیر توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و دیگر اتهامات در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۴ تمام شد. اما او مجددا به دلیل طرح اتهامات چند باره فساد فی‌الارض و اتهامات دیگری که برای آنها قبلا حکم زندانش را گذرانده بود متهم شد و در زندان باقی ماند. برفرض صحت اتهامات طاهری، او باید تاکنون آزاد می‌شد. ماندن او در زندان کاملا غیرقانونی است.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ دریاباری در پاسخ به اینکه آیا شکایتی درباره آزاد نشدن محمدعلی طاهری به دادگاه تحویل داده شده به کمپین گفت: «ما شکایتی با عنوان بازداشت غیرقانونی در تیرماه ۹۷  به دادگاه کارکنان دولت ارایه کردیم با این مضمون که آقای طاهری از تاریخ ۱۸ بهمن ۹۴ و با اتمام حکم پنج سال حبسش اساسا نباید در زندان نگه داشته می‌شد. ما با استناد ماده ۵۱۰ آیین دادرسی کیفری و ماده ۱۲۴ قانون مجازات اسلامی از دادگاه خواستار آزادی او شدیم اما متاسفانه تاکنون به این شکایت رسیدگی نشده است.» به گفته دریاباری، موکل او به دلیل اتهامات مشابه و متعدد با رعایت ماده ۵۱۰ و ۱۲۴ باید آزاد شود.