سپاه پاسداران مشتری اصلی تحقیقات دانشگاهی مسروقه توسط هکرهای خودش

0
172

در پی تحریم و تحت تعقیب قرار گرفتن ۹ فرد و یک نهاد وابسطه به جمهوری اسلامی در ارتباط با جرائم سایبری، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که هکرهای جمهوری اسلامی تحت تعقیب اف بی آی اطلاعات مسروقه از دانشگاه‌های آمریکایی را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌فروختند.

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا، هکرهای جمهوری اسلامی از روش پیچیده ارسال ایمیل‌هایی ساختگی برای استادان دانشگاه‌های مورد نظرشان استفاده می‌کردند، که نشان می‌داد فرستنده آنها استادان دانشگاه‌های دیگرند.

لینک‌های داخل این ایمیل‌ها، گیرندگان را به صفحاتی وصل می‌کرد که برای دسترسی به آنها باید شناسه و کلمه عبور(پسوورد) خود را وارد کنند.

هکرها بیش از صد هزار استاد را هدف گرفتند و توانستند به اطلاعات و تحقیقات حدود هشت هزار نفر از آنها دسترسی پیدا کنند، که نزدیک به چهار هزار نفر از آنها استادان دانشگاه‌های آمریکایی بودند.

حملات هکرهای جمهوری اسلامی دستکم از پنج سال پیش آغاز شد و در این مدت آنها بیش از سی و یک ترابایت اطلاعات دانشگاهی و مالکیت معنوی را از دانشگاه‌های بیست و یک کشور جهان دزدیدند. هکرها سپس تحقیقات و اطلاعات هک شده را به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می‌فروختند.

راد روزنستاین، قائم مقام وزارت دادگستری آمریکا، که روز جمعه سوم فروردین از اعلام جرم دادگاه فدرال منطقه جنوبی علیه ۹ ایرانی مامور جمهوری اسلامی خبر داد گفت صدها دانشگاه در آمریکا و جهان قربانی هکرها شده‌‌اند.

او گفت: «آنها حدود ۳۲۰ دانشگاه در ۲۲ کشور را هک کرده‌اند که ۱۴۴ دانشگاه هک شده، دانشگاه‌های آمریکایی هستند. آنها نتایج تحقیقاتی را سرقت کرده‌اند، که تهیه و نگهداری آنها حدود سه میلیارد دلار هزینه داشته است. اطلاعات سرقت شده توسط سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می‌گرفت یا برای سودجویی در ایران فروخته می‌شد.»

هکرها همچنین وزارت کار آمریکا و سازمان ملل را هدف قرار داده بودند.

به گزارش صدای آمریکا؛ حساب‌های ایمیلی و اطلاعات کارکنان سی و شش شرکت مستقر در آمریکا، یازده شرکت مستقر در آلمان، ایتالیا و بریتانیا، یازده شرکت فن آوری، دو بانک و شرکت سرمایه گذاری نیز در میان تشیکلاتی هستند که توسط هکرهای جمهوری اسلامی هک شده‌اند.