سفیر آمریکا در برلین: آلمان جلوی خروج میلیون‌ها یورو از بانک توسط جمهوری اسلامی را بگیرد

0
286

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان خواسته است که از خروج سیصد میلیون یورو توسط جمهوری اسلامی از یک بانک آلمانی جلوگیری شود.

آقای گرنل سه شنبه ۱۹ تیر در گفتگو با روزنامه بیلد گفت که دولت امریکا به شدت نگران برنامه‌های جمهوری اسلامی در انتقال صدها میلیون یورو به جمهوری اسلامی است.

روزنامه بیلد روز دوشنبه گزارش داده بود که جمهوری اسلامی درصدد انتقال ۳۰۰ میلیون یورو از بانک ایی. آی. اچ E.I.H. به جمهوری اسلامی است. این روزنامه نوشته بود ایران نگران است با آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا دیگر نتواند به پول‌های خود در بانک‌های خارجی دسترسی پیدا کند.

به نوشته بیلد، جمهوری اسلامی به نهاد نظارت مالی آلمان گفته است که پول های نقد را می خواهد به شهروندان ایرانی که برای سفر به خارج به پول نقل نیاز دارند بدهد چرا که شهروندانش به «کارت های اعتباری» که در سطح بین المللی پذیرفته شود، دسترسی ندارند.

نهاد نظارت مالی آلمان در حال بررسی این درخواست جمهوری اسلامی است.

واشنگتن در پی خروج از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی گفته است تحریم های تازه علیه جمهوری اسلامی را دوباره به اجرا می‌گذارد و از شرکت های خارجی خواسته است خرید نفت از جمهوری اسلامی را تا ماه نوامبر سال جاری متوقف کنند و از معامله با جمهوری اسلامی نیز بپرهیزند.

به گزارش صدای آمریکا؛ آلمان، بریتانیا، فرانسه، به همراه روسیه و چین گفته اند که می خواهند برجام را نجات دهند. با جمهوری اسلامی حال، نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نگران آن هستند که جمهوری اسلامی از پول نقد برای کمک به گروه‌های مسلح در خاورمیانه استفاده کند.