رویترز: صبر اروپا در برابر جمهوری اسلامی در حال لبریز شدن است

0
160

خبرگزاری رویترز عصر جمعه ۲۸ دی ماه در گزارشی تحلیلی از دیدار پرتنش دیپلمات‌های اروپایی با مقام‌های جمهوری اسلامی در تهران خبر داد و نوشت صبر اروپا در برابر رفتار جمهوری اسلامی در حال لبریز شدن است و موضع آنها به تدریج به موضع آمریکا نزدیک می‌شود.

این خبرگزاری از قول منابع دیپلماتیک اروپایی که هویت آنها را مشخص نکرده است نوشت، سفیران فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک روز ۸ ژانویه (هجدهم دی ماه) در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تهران با مقام‌‌های جمهوری اسلامی دیدار کردند.

دیپلمات‌های اروپایی‌ صراحتا این پیام را به جمهوری اسلامی رساندند که اروپا آزمایش‌های موشکی بالیستیک توسط جمهوری اسلامی و توطئه ترور در خاک اروپا را دیگر تحمل نخواهد کرد؛ پیامی که طرف جمهوری اسلامی را بر آشفت و در اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک، جلسه را ترک کردند و در اتاق را به شدت به هم کوبیدند.

یک روز پس از این دیدار بود که اتحادیه اروپا نخستین تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی پس از توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از رویترز؛ به نوشته رویترز، این رویکرد اروپایی‌ها در برابر رفتار جمهوری اسلامی، نشان از نزدیک شدن موضع آنها به موضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده است، که اردیبهشت ماه گذشته، به همین دلایل، تصمیم به خروج از توافق هسته‌ای وین گرفت.