رویترز: دزدان دریایی سومالی یک قایق ماهیگیری ایرانی را دزدیدند

0
262

یک مقام محلی سومالی تایید کرد که دزدان دریایی این کشور یک قایق ماهیگیری ایرانی را دزدیده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه دوم خرداد به نقل از علی شیر، شهردار یکی از شهرهای شمالی سومالی نوشت که دزدان دریایی این قایق را به منظور استفاده در حمله به کشتی‌های بزرگتر و باارزشتر ربوده اند. این اقدام دزدان دریایی پس از مدتها آرامش در کشتیرانی منطقه صورت گرفت.

به نوشته این خبرگزاری، دریانوردان اخیرا سختگیری های امنیتی را کمتر کرده و به مناطقی نزدیکتر به سواحل دزدان دریایی سفر کرده اند. باندهای دزدان دریایی هم با قایق‌های کوچک و تندرو از سواحل سومالی به این کشتی‌های آنان حمله می‌کنند.

علی شیر به رویترز گفت: «دزدان دریایی سومالی یک قایق کوچک ماهیگیری ایرانی را دزیدند و حال آنرا به عنوان کشتی اصلی در حمله به کشتی‌های دیگر استفاده می‌کنند.»

به گفته او این قایق ایرانی مجوز ماهیگیری در سواحل، پانتلند در شمال سومالی را نداشته است. قایق های ایرانی در سالهای اخیر بارها مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و چندین ماهیگیر و ملوان به اسارت آنان در آمدند.

به گزارش صدای آمریکا؛ ماهیگیران دو لنج سراج و جابر در فروردین ماه ۹۴ به اسارت دزدان دریایی سومالی درآمدند. در این مدت تعدادی از ماهیگیران ایرانی در اسارت جان باختند و تعدادی نیز موفق به فرار شدند.