«رفتن» به جشنواره شانگهای چین دعوت شد

0
238

فیلم سینمایی «رفتن» ساخته برادران محمودی در بخش پانورامای جشنواره فیلم شانگهای چین به روی پرده می‌رود.

 بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین که از تاریخ ١٧ تا ٢٦ ژوئن (برابر با ٢٧ خرداد الی ٥ تیر) در کشور چین برگزار می شود، میزبان بیست‌ونهمین حضور بین‌المللی فیلم «رفتن» ساخته برادران محمودی است.

«کریستین مونجیو» کارگردان رومانیایی امسال ریاست هیاتداوران بخش رقابتی جشنواره فیلم شانگهای را بر عهده دارد و در دوره‌های گذشته این جشنواره نیز سینماگران برجسته‌ای چون «امیر کاستاریتسا»، «لوک بسون»، «الیور استون»، «دنی بویل، «وونگ کار وای» و… در راس هیئت داوران این رویداد سینمایی قرار داشته‌اند.

فیلم سینمایی «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان است که به عنوان نماینده افغانستان به اکادمی اسکار معرفی شده بود و هفته پیش موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از فستیوال «تریپولی» لبنان شد.

این فیلم که هنوز در ایران به اکران عمومی در نیامده تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی مختلفی شرکت کرده است و پیش از این تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم  بوسان را برای بهترین کارگردانی و جایزه بزرگ بهترین بازیگر زن را نیز از جشنواره مراکش دریافت کرده است.

شرکت «دریم لب» به مدیریت نسرین میرشب  امتیاز پخش بین‌الملی فیلم سینمایی «رفتن» به تهیه کنندگی جمشید محمودی  را برعهده دارد.

«رفتن» قصه‌ی فرشته و نبی قصه‌ی عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شود، قصه‌ی عشقی که از همه چیز غیر از  معشوق رنج می‌بیند. رفتن قصه درد است درد خانه به دوشی درد مهاجرت.

به گزارش ایسنا؛ بازیگران این فیلم عبارتند از رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی و بشیر احمد.