رفتار شرم آور در قبال فاتح تریم

0
303

شرم آور؛ این تنها واژه ای است که می توان با اشاره به کامنت های فارسی در صفحه فاتح تریم سرمربی ترکیه ای به کار برد.

 برخی مخاطبان ایرانی فضای مجازی باز هم سنتی خجالت آور را پیاده کردند و این بار به صفحه یکی دیگر از افراد برجسته فوتبال حمله کردند آنهم با زشت ترین و رکیک ترین توهین های ممکن.

این برای اولین بار نیست که برخی مخاطبان ایرانی در صفحه چهرهای برجسته حاضر می شوند و بدترین توهین های ممکن را در قبال آنها به کار می برند. پس از اوجگیری فضای مجازی در چند سال گذشته برخی به بدترین شکل ممکن از این فضا استفاده کردند و تلاش کردند توهین و اظهارات منفی خود را در فضای مجازی مطرح کنند.

به تازگی ایرانی ها به صفحه فاتح تریم گزینه سرمبیگری استقلال هجوم بردند و به واسطه عدم حضور او در فوتبال ایران زشت ترین توهین های ممکن را خطاب به او کار بردند. توهین هایی که اینقدر رکیک هستند که حتی اشاره هم نمی توان به آن داشت.

به گزارش خبرورزشی، اما این اولین بار نیست که برخی ایرانی ها به این شکل به صفحه افراد مطرح حمله ور می شوند. در چند سال گذشته بارها صفحات رسمی چهره های مطرح با حمله کاربران ایرانی مواجه شده که برخی از مهم ترین نمونه ها را بررسی می کنیم.

4788769

حمله به دیمیتری پایت
حملات ایرانی ها در فضای مجازی حتی شامل حال موضوعاتی که هیچ ارتباطی به ما نداشتند هم شده است. پس از آنکه در فینال یورو 2016 دیمیتری پایه هافبک فرانسه با خطای خشن خود روی رونالدو باعث تعویض او در نیمه اول شد کاربران ایرانی به صفحه او هجوم بردند و به شدت بابت حرکتش در قبال رونالدو به او حمله کردند. این حرکت بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت.
1117407
حمله به فرشته کریمی
فرشته کریمی ستاره تیم ملی فوتسال در برنامه 90 اعلام کرد پرسپولیسی است. همین مسئله برای حمله به صفحه او در فضای مجازی کافی بود. در نهایت کار به جایی رسید که صفحه رسمی او به محلی برای تقابل هواداران استقلال و پرسپولیس تبدیل شد.
3882734
حمله به لیونل مسی
پس از قرعه کشی جام جهانی 2014 و همگروهی تیم ملی با آرژانتین بیش از 30 هزار کامنت توهین آمیز به زبان فارسی در صفحه لیونل مسی منتشر شد آنهم تنها به دلیل همگروهی آرژانتین با ایران. این حرکت کاربران ایرانی به قدری تبعات منفی برای جامعه ایران داشت که تعداد زیادی از ایرانی ها با حضور در صفحه مسی از فوق ستاره فوتبال جهان عذرخواهی کردند و حتی صفحاتی به بهانه عذرخواهی از او در فضای مجازی ایجاد شد. بازتاب این حرکت زشت به مطرح ترین رسانه های دنیا از جمله ال موندو، اشپیگل و اسپورت نیز رسید.
اما این تنها حمله ایرانی ها به لیونل مسی نبود پس از آنکه مسی با انتشار تصویری از خود در کنار دی ماریا ورود او به اینستاگرام را تبریک گفت ایرانی ها با این استدلال که مسی تصویری از دیدار تیم ملی آرژانتین مقابل ایران را منتشر کرده به او حمله کردند و بابت انتشار تصویری از دیداری که ایران در آن شکست خورده است، او را مورد حملات خود قرار دادند.