ردفورد یک قسمت از مستند “کلیساهای فرهنگ” را می‌سازد..

0
172

رابرت ردفورد به پروژه مستند سه بعدی ویم وندرس با عنوان “کلیساهای فرهنگ” پیوسته و قرارست یک قسمت 26 دقیقه‌ای از این سریال 6 قسمتی را کارگردانی کند.

 ردفورد که آخرین کارش به عنوان یک کارگردان فیلم “همراهانی که دارید” در سال 2012 بود، قسمت دوم این سریال را کارگردانی می‌کند. این قسمت نگاهی است به انجمن سالک در کالیفورنیا که توسط لوی کان معمار ساخته شده است.

کمپانی “ساندنس پروداکشنز” متعلق به ردفورد و “رادیکال.مدیا” در نیویورک با همکاری کمپانی برلینی وندرس یعنی “نو رود موویز” این مجموعه را تهیه می‌کنند.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپوررتر، کارگردانان دیگری که در این سریال حضور دارند شامل برنده اسکار جیمز مارش سازنده “مردی روی سیم”، مایکل مدسن فیلمساز دانمارکی سازنده “به سمت ابدیت”، کریم آینوز برزیلی سازنده “عشق فروشی” و کارگردان اتریشی مایکل گلاووگر سازنده “مرگ یک کارگر” هستند.

موضوع مستند “کلیساهای فرهنگ” داشتن نگاهی معقول به ساختمان‌های تمثالی به عنوان پنجره‌ای به درون فرهنگ اجتماع، است. وندرس تا به حال فیلمبرداری قسمت خودش را در این مجموعه که بررسی ساختمان فیلارمونیک برلین است، به اتمام رسانده است. ساختمان‌های مشهور دیگری که در این مستند بررسی می‌شوند شامل زندان هالدن در نروژ (مدسن)، کتابخانه ملی در سن پترزبورگ روسیه (گلووگر) و ایستگاه قطار سن پنکراس در لندن (مارش) هستند.

“کلیساهای فرهنگ” در هر دو فرمت سه بعدی و دو بعدی فیلمبرداری می‌شود و قرار است در سال 2014 پخش شود.