دیپلمات‌های اروپایی به دنبال محدود کردن فعالیت جمهوری اسلامی در یمن و سوریه هستند

0
302

مقام های اروپایی به تلاش هایشان برای نجات توافق هسته ای جمهوری اسلامی شدت بخشیده و کانال جدیدی را برای فشار بر جمهوری اسلامی به منظور کاستن از مداخلات نظامی اش در مناقشات منطقه گشوده اند.

دیپلمات های اروپایی در روزهای اخیر در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با یک مقام ارشد جمهوری اسلامی نشستی در این باره داشته اند. آن ها امیدوارند این گفتگوها به مهار فعالیت های جمهوری اسلامی در یمن، سوریه و دیگر بخش های خاورمیانه بیانجامد.

اروپایی ها می کوشند به رییس جمهوری آمریکا نشان دهند که می توان ضمن پایبند ماندن به برجام روند توسعه طلبی جمهوری اسلامی را معکوس کرد.

پرزیدنت ترامپ تهدید کرده است در صورتی که کنگره در همکاری با اروپا معایب برجام را رفع نکنند از آن خارج خواهد شد.

در این جلسه که روز شنبه به ریاست اتحادیه اروپا برگزار شد مقام های ارشدی از ایتالیا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی، حضور داشتند. به گفته مقام های غربی و جمهوری اسلامی موضوع محوری این جلسه اوضاع یمن بود.

این مقام ها می گویند گفتگوها با توجه به افزایش تنش در سوریه خصوصا درگیری میان جمهوری اسلامی و اسرائیل به این کشور خواهند پرداخت.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از روزنامه وال استریت جورنال؛ مقام های اروپا و آمریکا کارگروهی را برای بحث درباره تهیه توافقی مکمل برجام تشکیل داده اند.