دورخیز ستاره «شوالیه تاریکی» برای شکار دومین اسکار بازیگری

0
180

کریستین بیل در صورت کسب جایزه اسکار در فیلم «معاون» می‌تواند به هفتمین بازیگر مرد تاریخ سینما تبدیل شود که در هر دو شاخه بازیگری، جایزه اسکار را بدست آورده است.

 با نمایش تریلر فیلم «معاون» ساخته آدام مک­‌کی،  شانس کریستین بیل برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال ۲۰۱۸ برای بازی در نقش دیک چنی از سوی منتقدان بسیار بالا ارزیابی شده است.  

بیل در صورت کسب جایزه اسکار در این فیلم، می‌تواند به هفتمین بازیگر مرد تاریخ سینما تبدیل شود که توانسته در دو شاخه بازیگری (نقش اول مرد و نقش مکمل مرد) جایزه اسکار را بدست آورد.

 بازیگر «امپراتوری خورشید» که در سال ۲۰۱۰ با فیلم «مشت زن» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد در صورت بدست آوردن جایزه اسکار برای فیلم «معاون» به این فهرست که نزدیک به دو دهه است 6 عضوش ثابت مانده‌اند می‌پیوندد؛

۱- جک لمون، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «آقای رابرتس» (۱۹۵۵)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «ببر را نجات دهید» (۱۹۷۳)

۲- رابرت دنیرو، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «پدرخوانده قسمت دوم» (۱۹۷۴)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «گاو خشمگین» (۱۹۸۰)

۳- جک نیکلسون، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» (۱۹۷۵)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «دوران مهرورزی» (۱۹۸۳)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «بهتر از این نمیشه» (۱۹۹۷)

۴- جین هکمن، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «ارتباط فرانسوی» (۱۹۷۱)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «نابخشوده» (۱۹۹۲)

۵- کوین اسپیسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۵)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «زیبای آمریکایی» (۱۹۹۹)

۶- دنزل واشنگتن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «افتخار» (۱۹۸۹)، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «روز تعلیم» (۲۰۰۱)

بدون تردید یکی از دلایل شانس بالای کریستین بیل برای دریافت جایزه اسکار در فیلم «معاون» تغییر وزن اوست که بسیاری را شگفت‌زده کرده است.

ستاره «شوالیه تاریکی» که تا به حال ۳ بار نامزد جایزه اسکار شده است به جز نامزدی اسکارش در فیلم «رکود بزرگ» (۲۰۱۵)، در دو نامزدی دیگر اسکارش، تغییرات وزن محسوسی همچون فیلم «معاون» انجام داده بود؛ بیل در فیلم «مشت زن» ۳۰ پوند (۱۳.۶ کیلوگرم) از وزن خود کاست و در فیلم «حقه‌بازی آمریکایی» ۴۳ پوند (۱۹.۵ کیلوگرم) به وزنش افزود و حالا برای بازی در نقش دیک چنی در فیلم «معاون» نیز ۴۰ پوند (۱۸ کیلوگرم) به وزن خود اضافه کرده است.

همه می‌دانیم که اعضای آکادمی اسکار مانند کریستین بیل که عاشق تغییرات وزن افراطی است (بیل در کنار فیلم‌های نامبرده در فیلم «ماشین کار» نیز بیش از ۶۲ پوند معادل ۲۸ کیلوگرم از وزن خود کاهش داد) به تغییر وزن از سوی بازیگران بسیار علاقه دارند و به آن توجه می‌کنند. از نمونه‌های برجسته این علاقه‌مندی، می‌توان به نقش آفرینی دنیرو در فیلم «گاو خشمگین» اشاره کرد. نقشی که برای دنیرو اسکار نقش اول مرد را به ارمغان آورد.

 اما این تنها دلیل علاقه آکادمی اسکار به اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۲۰۱۸ به کریستین بیل نیست. بیل در فیلم «معاون» در نقش دیک چنی معاون جورج دبلیو بوش که یک شخصیت واقعی است ظاهر شده؛ جالب است بدانیم از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۱ بار (نزدیک به ۶۰ درصد) جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به بازیگران ایفاگر نقش افراد واقعی رسیده است، فهرست این نام‌ها بدین شرح است: آدرین برودی (ولادیسلاو اشپیلمان)، جیمی فاکس(ری چارلز)، فیلیپ سیمور هافمن (ترومن کاپوتی)، فارست ویتاکر (ژنرال عیدی امین)، شون پن (هاروی میلک)، کالین فرث (جورج ششم)، دانیل دی لوییس (آبراهام لینکلن)، متیو مک‌کانهی (ران وودروف)، ادی ردمین (استیون هاوکینگ)، لئوناردو دی­کاپریو (هیو گلاس) و گری اولدمن (وینستون چرچیل).

به گزارش مهر به نقل از گلددربی، ظواهر امر نشان می‌دهد شانس کریستین بیل برای کسب اسکار نقش اول مرد امسال بسیار بالاست هرچند در این راه بردلی کوپر هم‌بازی وی در فیلم  «حقه بازی آمریکایی» رقیب سرسختی برای بیل قلمداد می‌شود. گفته شده است بازی بردلی کوپر در موزیکال «ستاره‌ای متولد شده است» چنان خوب است که شاید اعضای آکادمی قید تمام این دلایل را برای اعطای جایزه اسکار به ستاره «شوالیه تاریکی» بزنند و تندیس جایزه بهترین بازیگر خود را به ستاره خوش سیمای فیلادلفیایی بدهند.