درخواست دو حزب متحد آلمان برای اخراج مهاجران یهودی‌ستیز

0
272

دو حزب متحد دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان می‌خواهند با ارائه طرحی به مجلس این کشور درخواست کنند، مهاجرانی که حق موجودیت اسرائيل را به رسمیت نمی‌شناسند یا با زندگی یهودیان در آلمان مخالفند از این کشور اخراج شوند.

 احزاب متحد سوسیال مسیحی و دمکرات مسیحی آلمان خواهان اخراج مهاجرانی هستند که علیه یهودیان نفرت‌پراکنی می‌کنند. در طرح درخواستی که فراکسیون این دو حزب در مجلس نمایندگان آلمان تهیه کرده و در اختیار روزنامه آلمانی “دی ولت” قرار داده، آمده است: «کسی که با حضور یهودیان در آلمان مخالف است و حق موجودیت اسرائيل را به رسمیت نمی‌شناسد، جایی در این کشور ندارد.»

قرار است این درخواست پیش از سالروز هولوکاست (قتل عام یهودیان به دست رژیم نازی) در ۲۷ ژانویه به مجلس آلمان ارائه شود.

بر اساس این طرح، مجلس نمایندگان (بوندس‌تاگ) باید از دولت آلمان بخواهد که برای ایالت‌های این کشور مقرر کند تا از امکانات قانون اقامت برای اخراج خارجیانی که علیه یهودیان نفرت‌پراکنی می‌کنند به طور مؤثر بهره گیرند.

طبق طرح پیشنهادی احزاب متحد سوسیال مسیحی و دمکرات مسیحی، مجلس نمایندگان آلمان باید “فراخوان به نفرت علیه بخش‌هایی از جمعیت را در آینده آشکارا بیش‌ از پیش” ارزیابی و طبقه‌بندی کند و “از طریق طبقه‌بندی این رفتار به عنوان موردی سخت برای اخراج، با آن مقابله کند”.

اشتفان هاربارت، معاون فراکسیون دو حزب متحد در مجلس آلمان، به “دی ولت” گفت: «ما باید با یهودی‌ستیزی مهاجرانی که از کشورهای عربی و آفریقایی آمده‌اند مصممانه مقابله کنیم.»

به کزارش دویچه وله؛هاربارت افزود که در برابر یهودی‌ستیزی وارداتی باید از روش پیشگیری و نیز “تمامی امکانات برای مقابله، از جمله حق اخراج، قاطعانه استفاده کرد”.