درخواست جمعی از درویشان ساکن اروپا و آمریکا از درویشان زندانی برای پایان اعتصاب غذا

0
187

جمعی از درویشان طریقت نعمت‌اللهی گنابادی ساکن اروپا و آمریکا در پیامی برای درویشان زندانی در ایران از آنها خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند. چند روز قبل نیز در پی اعتصاب غذای طولانی تنی چند از درویشان محبوس در زندان‌های تهران بزرگ و قرچک در اعتراض به نقض گسترده حقوق درویشان، دکتر سید مصطفی آزمایش مسئول روابط عمومی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، در پیامی خطاب به درویشان صلح‌طلب زندانی خواستار پایان بخشیدن به اعتصاب غذای آنها شد. دکتر آزمایش در این پیام آورده است: «اکنون شایسته است به اعتصاب غذای شکوهمند خود خاتمه ببخشید تا پس از تجدید قوا، با استفاده از شیوه‌های مؤثر و بدون خشونتِ دیگر به مقابله با دسیسه‌ها و فشارها بپردازید».

زنان درویش محبوس در زندان قرچک به همراه ده تن از درویشان در زندان تهران بزرگ در اعتراض به نقض گسترده حقوق دراویش دست به اعتصاب غذا زدند که وضع جسمی تعدادی از آنها وخیم گزارش شد.

به گزارش مجذوبان نور؛ متن پیام درویشان ساکن اروپا و آمریکا بدین شرح است:

 هـــــــو 
١٢١

در کف هر کس اگر شمعی بُدى 
اختلاف از گفتشان بيرون شدى

با درود بر همه‌ى دراويش زندانى

خواهران و برادران بزرگوار، ما دراويش به خود مى‌باليم و پروردگار را سپاس مى‌گويبم بخاطر وجود چنين يَل‌مردان و بانوان شجاع و پاكدامنى كه دل در گرو پروردگار نهاده و بيگناه تنها به سبب مسائل اعتقادى به اسارت گرفتار شدند.
عزيزان، ما صداى اعتراض شما به اين بى‌قانونى‌ها را نه كه با زبان، بلكه با دل به واسطه‌ى اتحاد در جان‌هامان شنيده‌ايم و جان و دلمان خراشيده شده است. شما خواهران و برادران كاملاً خالص و بى‌توقع هستيد اما ما (به قول شاعر) بر اين باوريم:

 اگر دل دليل است
اگر خون دل بود (هست)
اگر زخم‌هاى نشمرده است
اگر داغ شرط است
اگر…
اين شماييد كه همه را به جان خريده‌ايد و با دلى سربلند، سر را به سوى هيچكس الّا پروردگار خم نكرده‌ايد و به همين جهت و در اين راستا وظيفه‌ى ما امنيت جسم و روح شما خويشان است. در مدت اين چند ماه جسم شما عزيزان به واسطه‌ى اعتصاب‌هاى طولانى در اعتراض به توجه نكردن به خواسته‌هاى قانونى‌تان بسيار نحيف و بيمار شده است. جسم و جانِ شريف شما امانت خداوند است و بايد حافظ آن باشيد. وجود و سلامت شما غيوران براى همه‌ى دراويش ضرورى‌ست و ما دراويش و حتى غيردراويش نگران جان شما هستيم. پس با نام پروردگار تمنا مى‌كنيم كه اين گوهر پاک را سلامت نگهداريد.

شايد كه اعتصاب غذا آرام‌ترين شيوه‌ى اعتراض باشد براى شما عزيزان كه خواهان هيچگونه خشونتى نيستيد، اما به ياد داشته باشيد و بى‌شک شما بهتر مى‌دانيد كه جان متهمان بيگناهى چون شما عزيزان براى اين سيستم قضايى و حقوقى كاملاً بى‌ارزش است، پس مجدداً و مؤكداً خواستار آنيم كه اعتصاب را بشکنید.
در اين راستا ما دراويش قول مى‌دهيم مثل هميشه پشتيبان و صداى شما عزيزان باشيم و باز هم سعى مى‌كنيم از طرق مختلف و رسانيدن صداى بى‌صداى شما به همه‌ی مراجع حقوقى چه در داخل و چه خارج از ايران خواستار حقوق اوليه‌ى يک زندانى و برگزارى دادگاه‌هاى عادلانه درخور شأن شما خوبان باشيم.
ايمان داريم كه در نهايت شما به پيروى از خداوند، متصل بر سر اين پيمان هستيد كه:

” آنچه خدا خواست همان مى‌شود “

 جمعی از دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی ساکن اروپا و آمریکا