داریوش ولی‌زاده: پرچم‌دار اسلام، مردانگی و تجاوز جنسی به زنان

0
687

روش.وی (Roosh.V) که نام اصلی‌اش داریوش ولی‌زاده است، وبلاگ‌نویس و «پیکاپ آرتیست» (هنرمند بلندکردن زنان) است. او متولد آمریکاست، پدرش ایرانی و مادر ارمنی ـ ایرانی است و شهرتش را به خاطر ضد فمینیسم بودن و تبلیغ حق تجاوز جنسی مردان به زنان به دست آورده است. ایده اصلی او در یک جمله خلاصه می‌شود: «تجاوز باید در ملک شخصی، حق فردی مردان محسوب شود.» او دلیل مخالفت‌ها با خود را اسلام‌هراسی مردم در کشورهای غربی می‌داند.

به گزارش رادیو زمانه، ولی‌زاده حالا یا یک برنامه که به یک تور تبلیغاتی شبیه است، افکار عمومی را به خود متوجه کرده است. او می‌خواهد با جمع کردن مردان هم‌فکرش در هشت شهر بریتانیا کمپینی «مردانه و در دفاع از مردانگی» به راه بیندازد و افکار خود را گسترش دهد. از مردان دگرجنس‌گرا دعوت شده که برای گذراندن «اوقاتی خوش» به این جلسات بیایند و تاکید شده که تنها مردانی در گردهمایی او حاضر شوند که ظرفیت چنین افکاری را داشته باشند و همجنس‌گرا نباشند. مخالفان این تجمع‌ها به همراهی فمینیست‌ها به این برنامه‌ها واکنش‌های تندی نشان داده‌اند.

کمپین بین‌المللی «مردان» متجاوز
داریوش ولی‌زاده در وبلاگش نوشته که دیدارهای بین‌المللی او قرار است از شش فوریه در ۴۳ کشور دنیا برگزار شوند. در بریتانیا، شهرهای کاردیف، ادینبورو، گلاسکو، لیدز، نیوکسل، منچستر، شروزبری و لندن از محل‌های تعیین شده هستند.

همزمان بیش از ۵۰ هزار نفر نامه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن خواهان جلوگیری از اشاعه سخنان نفرت پراکن ولی‌زاده در اسکاتلند شده‌اند و گفته‌اند که چین فردی نباید وارد کشور شود. ۳۰ هزار نفر دیگر هم نامه دیگری را امضا کرده‌اند و در آن نوشته‌اند که این برنامه ضد زن و خطرناک باید متوقف شود.

همچنین گزارش شده که او می‌خواهد برنامه‌های مشابهی در شهرهای اصلی استرالیا داشته باشد. او جزئیات پروازش به استرالیا را در توئیتی منتشر کرده و خطاب به دختران استرالیایی نوشته: «دخترهای ۱۸ تا ۲۲ ساله! من دارم به استرالیا می‌آیم و برای قرار نوشیدنی با شما وقت دارم.» اما گفته می‌شود که استرالیا از دادن ویزا به او خودداری کرده است. با این حال او مدعی شده که برای ورود به استرالیا نیاز به ویزا ندارد و از مسیرهای دیگری خود را به آنجا خواهد رساند.

به عقیده داریوش ولی زاده، تجاوز به زنان و دختران طبق میل و اراده مرد هیچ مشکلی ندارد و این باید به‌صورت یک قانون به اجرا درآید. «بازگشت شاهان» نام یک گروه آنلاین «مردسالاران جدید» است که معتقدند «تجاوز باید قانونی شود» و «ارزش زنان از اساس به باروری و زیبایی آنها بستگی دارد در حالی که ارزش مردان به قدرت، هوش و شخصیت آنهاست».

تجاوز، یا برای سکس از زنان اجازه نگیرید
ولی‌زاده در سال ۲۰۱۳ در سایت خود فهرستی از زشت‌ترین زنان فمینیست آمریکا منتشر کرد و از آن زمان ویلاگش و کانال ویدئویی که در یوتیوب دارد، مهم‌ترین محل انتشار افکار و اعتقاداتش بوده‌اند. او در ویلاگش به مردان توصیه‌هایی ارائه می‌دهد که مثلاً چگونه «زنان را بلند کنند» و به آنها تجاوز کنند.

ولی‌زاده خطاب به مردها می‌نویسد: «بس است؛ برای سکس از زن‌ها اجازه نگیرید!» او معتقد است که مردان باید مثل گذشته از قدرت جنسی خود استفاده کنند. او از مردان می‌خواهد که به فیزیک خود بیشتر اهمیت بدهند و مردانگی خود را تقویت کننند تا بیشتر مورد توجه زنان قرار بگیرند.

ولی‌زاده کتاب‌های راهنمایی برای تور کردن و بلند کردن هم نوشته که به‌صورت تخصصی توضیح می‌دهد زنان کشورهای مختلف را چگونه می‌توان «بلند کرد» مثلاً مردان را راهنمایی می‌کند که «چگونه بدون پرداخت پول با زن‌های ایسلندی بخوابند».

در واکنش به انتشار این کتاب‌ها، فمینیست‌ها در کشورهای ایسلند، نروژ و دانمارک با انتشار مقاله و برگزاری بحث‌های تلویزیونی واکنش نشان دادند. او کتاب مشابهی درباره استونی و لتونی نوشته که به دنبال آن منتقدانش در این کشورها او را «توریست سکس» نامیدند اما او در پاسخ خود را «توریست عشق» خواند.

مخاطب اصلی روش، مردانی هستند که به جنس مخالف گرایش دارند و آشکارا با مردان همجنس‌گرا و فمینیست‌ها مخالف هستند. او در گفت‌وگویی با واشینگتن تایمز گفته که «فمینیسم میراثی از مردان ضعیفت برجای گذاشته که بیشتر دوجنسه‌اند.»

مبلغ اسلام ناب «مردانه»
ولی‌زاده آگوست سال ۲۰۱۵، برای سخنرانی‌هایی با عنوان «بحث درباره مشکلاتی که امروزه مرد غربی با آنها روبه‌روست و راه‌حل آنها» در شش شهر به کانادا سفر کرد. اما در مونترال زنان فمینیست از او با لغو سخنرانی‌اش استقبال کردند.

مردم در کانادا در توماری با ۴۵ هزار امضا علیه زبان نفرت او نوشتند و گفتند چنین فردی نباید از مرز کانادا عبور کند و به اینجا بیاید و سخنرانی کند. دنی کودر، شهردار شهر هم سخنرانی او را در مونترال محکوم کرد.

در تورنتو هم جان توری، شهردار پیامی در توئیتر نوشت و خواست که سخنرانی او لغو شود. اما او در پاسخ توئیت جان توری نوشت: «سخنرانی من خشونت را تشویق نمی‌کند و علیه هیچ گروهی نیست.»

با این حال ولی‌زاده از ایده اسلام‌هراسی استفاده کرده تا مخالفت‌ها را با خود در کانادا و شاید در سراسر جهان توجیه کند. او در ویدئویی می‌گوید که دلیل این همه مخالفت با او در کانادا این است که او یک «مرد سفید غربی» نیست. او در این ویدئو آشکارا تاکید می‌کند که یک مسلمان است. او می‌گوید مادر و پدرش از خاورمیانه آمده‌اند، پدرش یک ایرانی مسلمان شیعه بوده و افکار و باورهای خود را از مبانی اسلام گرفته است.

ولی‌زاده می‌گوید که اعتقادات او درباره مردانگی مردان و نقش زنان در رابطه با مردان، از اسلام و ارزش‌های آن آمده و در قرآن و تعالیم پیامبر اسلام هم‌ چنین عقایدی وجود دارد و این ارزش‌ها برای زنان و مردان مفید است. او می‌گوید که می‌خواهد ارزش‌های خانواده در اسلام را به جهان معرفی کند.

او می‌گوید که کانادا به دلیل داشتن مشکل اسلام‌هراسی با او چنین برخوردی کرده است و این کشور خلاف تصویری که از آن ارائه می‌شود پذیرای مسلمانان نیست؛ کانادا اسلام هراس‌ترین کشوری است که او می‌شناسد.