خودکشی وکیلِ بند «بند ویژه روحانیت» زندان اوین

0
260

وکیل بند «بند ویژه روحانیت» زندان اوین، از شدت فشارهای وارده در دادگاه ویژه روحانیت تهران، دست به خودکشی زد.

به گزارش سحام، حجت‌الاسلام «حسین غلامی»، وکیلِ بند «بند ویژه روحانیت» زندان اوین، که به دلیل برخی مشکلات مالی در زندان بود، به دلیل بی‌عدالتی‌های مرسوم در دادگاه ویژه روحانیت تهران، از طریق اقدام به «پاره کردن رگ دست» خودکشی کرد.

«حسین غلامی» که به دلیل خانواده پرجمعیت خود، در مشکلات عدیده مالی گرفتار شده است، پس از اقدام به خودکشی، سریعا توسط ماموران این دادگاه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و تحت معالجه قرار گرفته است.

وی پس از عمل جراحی و مسدود کردن پارگی رگ‌ها به زندان اوین منتقل شد و از بند ویژه روحانیت این زندان، به بند دیگری انتقال یافت.

آقای غلامی مدت دو روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

گفتنی است دادگاه ویژه روحانیت تهران، دادگاهی مخوف و امنیتی است که تنها برخی از وکلای روحانی مورد تایید این دادگاه، توانایی ورود به آن را دارند. این وکلا باید توسط دستگاه‌های امنیتی و ریاست دادگاه ویژه روحانیت تهران تایید شوند تا بتوانند وکالت پرونده‌های روحانیون را برعهده گیرند.

این دادگاه به طور مستقیم تحت فرمان رهبری عمل می‌کند و بازوی قضایی و اجرایی بیت رهبری برای فشار بر روحانیون دگراندیش و منتقد رهبری محسوب می‌شود.

بسیاری از حقوق‌دانان و صاحب‌نظران معتقدند دادگاه‌هایی چون دادگاه انقلاب و دادگاه ویژه روحانیت غیرقانونی هستند و باید منحل شده تا جرایم سیاسی با حضور هیئت منصفه در دادگاه‌های عمومی رسیدگی گردد؛ امری که اصل ۱۶۸ قانون اساسی نیز به آن اصرار دارد و «مهدی کروبی» یکی از رهبران محصور جنبش سبز نیز خواستار اجرای آن اصل درباره خود شده است، اما حاکمیت به دلیل ترس از عواقب اجرای این مهم، تاکنون از اجرای این اصل مهم قانون اساسی استنکاف ورزیده است.