خامنه ای: برخی از آنچه در نیویورک پیش آمد بجا نبود

0
171

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی با حمایت از اقدامات دیپلماتیک دولت حسن روحانی در نیویورک اعلام کرد برخی «پیش‌آمد‌ها» در این سفر «بجا» نبود.

 به گزارش تارنمای دیگربان از خبرگزاری‌ها٬ خامنه‌ای این مطلب را روز شنبه (۱۳ مهر) طی سخنانی در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اهدای سردوشی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های ارتش بیان کرده است.

 وی در این مراسم اعلام کرده که از «تحرک دیپلماسی» دولت یازدهم حمایت می‌‌کند و به هیات دیپلماسی آن «خوش‌بین» است.

 رهبر جمهوری اسلامی در عین حال گفته که «ما به آمریکایی‌ها بدبینیم. دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و عهدشکن است.»

 به نظر می‌رسد منظور علی خامنه‌ای از «پیش‌آمد نابجا» در نیویورک٬ گفتگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما در ساعات پایانی حضور رئیس جمهوری ایران در آمریکا باشد.

انتقاد خامنه‌ای از این اقدام این احتمال را تقویت می‌کند که گفتگوی تلفنی یادشده بدون هماهنگی با رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته باشد.

 روسای جمهوری ایران و آمریکا شامگاه جمعه (پنجم مهر) پس از ۳۴ سال قطع رابطه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند که این گفتگو با خشم محافظه‌کاران تندرو در ایران مواجه شده است.

 محمدعلی‌جعفری٬ فرمانده کل سپاه نیز انجام این گفتگو را «غیر ضروری» دانسته و گفته که حسن روحانی فرصت «جبران» این «اشتباه تاکتیکی» را دارد.