حکم اعدام برای سلطان سکه

0
196

معاون اول قوه قضائیه با اعلام حکم اعدام برای سلطان سکه و دیگر متخلفان بازار سکه و ارز گفت: این احکام غیرقطعی است.

محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه در حاشیه جلسه روز دوشنبه مسئولان عالی قضائی، اظهار کرد: بنده دیروز در زنجان در رابطه با پرونده اخلالگران اخیر نظام اقتصادی، مطالبی را مطرح کردم، بااین‌حال این موضوع مورد سؤال خیلی‌ها بود که این افراد که در دادگاه‌های ویژه در تهران محکوم شده‌اند آیا احکامشان قطعی است یا قابل تجدیدنظرخواهی.

وی ادامه داد: گرچه قبلاً اشاره کرده بودم، اما برای اطلاع مردم عزیز مجدداً عرض می‌کنم که هم بر اساس قانون و هم بر اساس استجازه‌ای که از خامنه ای شد، مواردی که به اعدام محکوم شده‌اند، احکامشان قابل تجدیدنظرخواهی است و طبعاً اگر محکوم‌علیه یا وکیل او اعتراض کنند، پرونده مزبور در دیوان عالی کشور مجدداً مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: غیر از موارد اعدام، سایر احکام صادره قطعی است.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: افرادی که در چند روز اخیر در دادگاه‌های ویژه محکوم شده‌اند، سی و پنج نفر هستند.

وی ادامه داد: حمید باقری درمنی فرزند محمد که دارای سابقه کیفری بوده و در این پرونده در دادگاه بدوی به‌عنوان مفسد فی‌الارض محکوم به اعدام شده است. این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور در صورت اعتراض رسیدگی شود؛ همچنین وحید مظلومین (ملقب به سلطان سکه) فرزند حبیب‌الله هم به‌عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام محکوم شد و این حکم نیز غیرقطعی و قابل تجدیدنظرخواهی است؛ محمد اسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم فرزند غلامعلی که این فرد نیز به اعدام محکوم شده و حکمش نیز قابل تجدیدنظرخواهی است.