حمله هوایی به پایگاه محل استقرارنیروهای سپاه قدس درسوریه

0
275

به دنبال انتشارگزارش‌هایی مبنی برحمله هوایی مجدد نیروی هوایی اسرائیل به پایگاه نظامی “تی فُور” درسوریه منابع خبری سوریه امروزبا تائید خبرحمله گزارش دادند که سامانه دفاع ضد هوایی این کشورجنگنده‌های اسرائیلی را که قصد حمله به پایگاه “تی فُور” را داشتند هدف قرارداده و چند فروند از موشک‌های انها را نابود کرده‌اند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل، در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز، حاضربه اظهارنظردرمورد صحت و سُقم خبرهای رسیده ازسوریه نشد. اسرائیل پیش از این نیزاز پذیرش رسمی مسئولیت حملات نظامی به پایگاه‌های نظامیان جمهوری اسلامی درسوریه خود داری کرده است. با این حال منابع خبری این حملات را به اسرائیل نسبت می‌دهند.

“سانا” خبرگزاری رسمی سوریه با انتشارگزارشی خبرداده است که حمله موشکی در روز یکشنبه به “تیفُر” باعث وارد آمدن خساراتی به این پایگاه شده است. هنوز مشخص نیست که چند جنگده در این حمله شرکت داشته‌اند و چند موشک به این پایگاه نظامی شلیک شده است.

تعداد تلفات یا خسارت‌های ناشی از این حمله هم هنوز توسط منبع مستقلی اعلام نشده اما به گفته مقامات سوری، در این حمله کسی کشته نشده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛لازم به یاد آوری است که نیروهای وابسته به سپاه قدس دراین پایگاه مستقرهستند. این دومین باراست که پایگاه هوایی “تیفُر” دراستان حُمص هدف حملات هوایی منتسب به اسرائیل قرارمی‌گیرد. درماه آوریل گذشته یک مقام اسرائیلی درگفت وگو با روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” تائید کرده بود که حملات هوایی روزنهم آرویل به “تیفُر” توسط نیروی هوایی اسرائیل صورت گرفته و نیروهای سپاه قدس جمهوری اسلامی هدف این حمله بوده است. درآن هنگام اعلام شد که هفت تن ازنیروهای حاضردر”تیفُر” کشته شده‌اند.