حمله موشکی غافلگیرانه امریکا به سوریه

0
237

مقام های نظامی آمریکا بامداد جمعه از حمله موشکی گسترده به برخی اهداف و پایگاههای سوریه خبردادند.

به گزارش رسانه های بین المللی ، ارتش ایالات متحده آمریکا اعلام کرد در پاسخ به حمله شیمیایی در “خان شیخون” با ۵۹ موشک “تام هاوک”به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه حمله کرده است. منابع خبری مختلف اما تعداد موشک‌های شلیک‌شده به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص را بین ۵۰ تا ۷۰ عدد ذکر کرده‌اند. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دستور این حمله را صادر کرده است.

رئیس جمهور امریکا ساعتی قبل در همین رابطه در فلوریدا به خبرنگاران گفت:”امشب، دستور حملۀ هوایی هدفمند را به پایگاه هوایی در سوریه، جایی که حملۀ شیمیایی آغاز شد، صادر کردم.”

وی بیان داشت: “حمله امریکا به سوریه در راستای مصلحت امنیت آمریکا است.”

در همین حال شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز در خبری فوری اعلام کرد حملات غافلگیرانه موشکی از سوی امریکا در نزدیکی “حمص” صورت گرفته است. گفته می شود که این پایگاه هوایی همان پایگاه هوایی است که حمله شیمیایی از آنجا صورت گرفته است.

منابع غربی گزارش کردند که حمله از روی دو ناو جنگی “یواس‌اس راس” و “یوا‌س‌اس پورتر” انجام شده که ساعتی پیش، خبر آماده‌باش آنها در شرق مدیترانه منتشر شده بود.

آمریکایی‌ها اشاره داشتند که جنگنده‌های ارتش سوریه با به پرواز در آمدن از پایگاه هوایی الشعیرات به”خان شیخون” حمله کرده‌اند و این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است اما دمشق این ادعا را رد کرده و گفته است هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

شبکۀ تلویزیونی سوریه به نقل از یکی از منابع نظامی این کشور اعلام کرد حملۀ موشکی امریکا به پایگاه هوایی سوریه خساراتی درپی داشته است.

همچنین به گزارش سی ان ان در زمان این حمله موشکی نیروهای روسی در پایگاه نظامی الشعیرات حضور داشتند. با این حال منابع نظامی امریکا ذکر نموده است که پیش از آغاز این حمله مسکو از اجرای آن با خبر شده است.

سی ان ان بعد از ظهر روز گذشته به نقل یک منبع آگاه گزارش داده بود ترامپ در حال بررسی گزینه دخالت نظامی امریکا در سوریه است.

در همین حال رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی گزینه های دیپلماتیک به منظور وادار کردن اسد به کناره گیری از قدرت است.

حمله موشکی آمریکا به سوریه در حالی اتفاق افتاد که جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی خان شیخون ساعتی پیش بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود.

مقاله قبلیکریستین بیل در نقش دیک چنی جلوی دوربین می‌رود
مقاله بعدیواکنش جمهوری اسلامی به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...