حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه نظامی سوریه در نزدیکی دمشق

0
659

به گفته مقامات سوری، اسرائیل مواضع ارتش این کشور را در فرودگاهی در نزدیکی دمشق مورد حمله موشکی قرار داده‌اند. اسرائیل هنوز رسماً این حمله را تایید نکرده است. انبارهای تسلیحاتی هدف این حمله بوده‌اند.

 بنا به گزارش خبرگزاری رویترز اسرائیل مواضع ارتش سوریه در فرودگاهی در نزدیک دمشق را مورد حمله هوایی قرار داده است.

دولت سوریه ضمن تایید این خبر ارتش اسرائیل را متهم کرد که در بامداد شنبه (۲ دسامبر) از طریق هوا مواضع ارتش این کشور را در فرودگاه “مزه” بمباران کرده ‌است.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا نیز تایید کرد که ترکش‌های موشک‌های اسرائیلی در محوطه فرودگاه نشان می‌دهند که این حمله از سوی اسرائیل صورت گرفته است. اسرائیل هنوز رسماً حمله به فرودگاه نظامی دمشق را تایید یا تکذیب نکرده است.

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه اعلام کرده‌اند که حمله هوایی متوجه فرودگاه “مزه” در جنوب غربی دمشق بوده و مجموعاً ۸ موشک به این فرودگاه شلیک شده است.

حمله به انبارهای تسلیحاتی

در گزارش روزنامه الاخبار لبنان آمده است که “جنگنده‌های اسرائیلی” با پرتاب موشک “انبارها تسلیحاتی وابسته به ارتش سوریه” را هدف قرار داده‌اند. در برخی  گزارش‌های رسانه‌های سوری نیز آمده است که این حمله توسط موشک‌های زمین به زمین اسرائیل صورت گرفته است.

برخی ساکنان دمشق در شبکه اجتماعی نوشته‌اند که صدای انفجارهای پیاپی در سراسر پایتخت سوریه شنیده شده است.

مقامات نظامی سوریه اعلام کرده‌اند که سامانه پدافند هوایی این کشور به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده است. فرودگاه “مزه” در اواخر آوریل ۲۰۱۷ نیز مورد حمله هوایی قرار گرفته بود.

فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد که این حملات تاثیری بر مقابله نیروهای نظامی این کشور علیه “تروریسم” نخواهند داشت.

اسرائیل تا کنون بارها با حملات هوایی برخی از مواضع نظامی و انبارهای تسلیحاتی در خاک سوریه را نابود کرده است. بنا به گفته رسانه‌های اسرائیلی اغلب این حملات علیه مواضع حزب‌الله در خاک سوریه بوده است. مقامات اسرائیلی بارها تاکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد تجهیزات و تسلیحاتی جمهوری اسلامی در اختیار گروه حزب‌الله لبنان قرار گیرد.

به گزارش دویچه وله؛ هنوز از آسیب‌ها و تلفات جانی احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.