حمایت اد رویس و اعضای ارشد مجلس نمایندگان از استراتژی ترامپ علیه جمهوری اسلامی

0
171

اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس و کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، به همراه مک تورنبیو لیز چنی از اعضای ارشد این مجلس، با صدور بیانه ای مشترک از استراتژی جدید ایلات متحده در برابر جمهوری اسلامی که امروز توسط پرزیدنت اعلام شد حمایت کردند.

در این بیانه گفته شده است، «اعلام امروز رئیس جمهوری به درستی بر طیف کاملی از تهدیدهای مرگبار رژیم جمهوری اسلامی متمرکز بود. روابط ما با جمهوری اسلامی نباید از طریق یک توافق هسته‌ای معیوب تعیین شود. از یمن تا لبنان، جمهوری اسلامی در تلاش برای تحمیل اصول مذهبی ظالمانه خود در سراسر منطقه است.»

این بیانیه، با اشاره به حمایت رژیم جمهوری اسلامی از گروه‌های تروریستی مانند حزب الله لبنان، تقویت رژیم دیکتاتوری بشار اسد در سوریه، دامن زدن به بی‌ثباتی در عراق از طریق درگیری‌‌های قومی، و نقض حقوق مردم ایران، می‌گوید «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین رژیمی تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شود.»

این چهار عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در انتهای بیانه روز گذشته خود، ضمن اعلام حمایت از تلاش دولت پرزیدنت ترامپ برای مقابله با این تهدیدهای جمهوری اسلامی، بر تعهد خود برای همکاری با او در جهت رفع نقایص توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران تاکید کردند.

رئیس جمهوری ایالات متحده بعد از ظهر جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ استراتژی جدید واشنگتن در برابر جمهوری اسلامی رااعلام کرد و با بیان این که نمی‌تواند پایبندی جمهوری اسلامی به توافق اتمی دو سال پیش با قدرت‌های جهانی را تایید کند، گفت این توافق نقایص زیادی دارد، اما صحبتی از خروج از آن توافق نکرد.

دونالد ترامپ با اشاره به سیاست‌های منطقه‌ای تهران گفت، رژیم جمهوری اسلامی همچنان به دامن زدن به درگیری‌ و وحشت آفرینی در خاور میانه و ورای آن ادامه می‌دهد و پس از مشورت‌های گسترده با متحدانتمان امروز استراتژی جدید برای مقابله با طیف کاملی از فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی را اعلام می‌کنم.

وی با بیان این که اجرای این استراتژی با اعمال تحریم‌های سنگین علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی آغاز می‌شود، اعلام کرد به وزارت خزانه داری ایالات متحده این اختیار را داده است تحریم‌های جدیدی علیه این نهاد انقلابی نظامی جمهوری اسلامی، بابت حمایت از تروریسم و فعالیت های بدخواهانه آن، وضع کند.

به گزاذش صدای آمریکا؛ دقایقی پس از سخنرانی پرزیدنت ترامپ، وزارت خزانه‌داری از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست دستور اجرایی مقابله با تروریسم جهانی و تحریم آن خبر داد. نخستین بار است که آمریکا سپاه پاسداران را تحت دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ خزانه داری برای مقابله با تروریسم جهانی تحریم می‌کند.