جوکر پاییز سال آینده باز می‌گردد

0
483

سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، تاریخ دقیق و رسمی اکران فیلم سینمایی «جوکر» با نقش‌آفرینی هواکین فینیکس اعلام شد.

 «جوكر» كه بيشتر با بازي خيره‌كننده هيث لجر فقيد در «شواليه تاريكي»كريستوفر نولان به ياد آورده مي‌شود، روز چهارم اكتبر 2019 روانه پرده سينماهاي جهان مي‌شود. فينيكس 43 ساله ماه گذشته براي بازي در نقش بدترين دشمن بتمن با مديران استوديو برادران وارنر به توافق رسيد و تاد فيليپس كه سه‌گانه بسيار موفق «خماري» را در كارنامه دارد، روي صندلي كارگرداني آن مي‌نشيند.

فيليپس فيلمنامه «جوكر» را با همكاري اسكات سيلور نوشته و در آن به ريشه‌هاي پيدايش يكي از بدنام‌ترين شخصيت‌هاي سينمايي پرداخته است. وارنر كه معمولا فيلم‌هاي ملهم از قهرمانان كتاب‌هاي مصور را با هزينه‌هاي سنگين مي‌سازد، براي توليد «جوكر» تنها 55 ميليون دلار در نظر گرفته است. «زن شگفت‌انگيز» با 149 ميليون دلار ارزان‌ترين و «ليگ عدالت» با 300 ميليون دلار گران‌ترين پروژه‌هاي مشابه در سال‌هاي اخير بوده‌اند.

توليد «جوكر» پيش از پايان سال جاري ميلادي آغاز مي‌شود و فيلم فضايي تجربي‌تر و تيره‌تر از فيلم‌هاي همسان خواهد داشت. ضمن اينكه قرار است اين پروژه نسبتي با «جوخه خودكشي» نداشته باشد؛ فيلمي كه جَرِد لتو در آن به نقش جوكر ظاهر شده بود. در حال حاضر چند فيلم ديگر با حضور اين شخصيت بدنام در دست توليد است كه مي‌توان از آن جمله به «جوخه خودكشي 2» با حضور لتو اشاره كرد.

فينيكس امسال «مريم مجدليه» به كارگرداني گارت ديويس را روي پرده داشت كه در آن به نقش عيسي مسيح ظاهر شده است. «برادران سيسترز» به كارگرداني ژاك اوديار و «نگران نباش، پاي پياده زياد دور نمي‌شود» گاس ون سنت ديگر فيلم‌هاي او در سال 2018 هستند.