جنگجویان داعشی به سمت مناطق زیر کنترل اسد فرار می‌کنند

0
309

به گزارش منابع نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا، جنگجویان داعشی بار دیگر به سمت غرب و به سمت مناطق زیرکنترل رژیم بشار اسد فرار می کنند.

به گزارش بخش انگلیسی صدای آمریکا، سرلشگر «فلیکس گیدنی» قائم مقام فرماندهی استراتژی و پشتیبانی بریتانیا در نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش در گفتگوی روز چهارشنبه در بغداد گفت: «ما روزانه شاهد حرکت شمار محدود جنگجویان داعش به سمت غرب هستیم و چنین به نظر می رسد که آنها درآن مناطق احساس امنیت می کنند.

وی افزود: این مسئله از دو حال خارج نیست: رژیم یا تمایل ندارد و یا نمی تواند داعشی های حاضر در قلمرو خود را سرکوب کند و شکست بدهد.

مقامهای نظامی ائتلاف تاکید دارند که داعش هنوز، هم برای عراق و هم برای سوریه یک تهدید جدی است. ضمن اینکه امکان حمله به کشورهای غربی را هم دارد.

این کارشناسان با اشاره به نرمش پذیری داعش در برخورد با شرایط و اوضاع و احوال می گویند سال گذشته این گروه تروریستی توانست در تاکتیک های عملیاتی خود تغییراتی ایجاد کند و مدل عملیاتی را تعدیل کند.

بنا بر این اعلام پیروزی کامل بر داعش از سوی مقامهای عراقی و سوری و حامیان آنها زودهنگام بوده است.

سرلشگر گیدنی این ادعای روسیه را رد کرد که گفته است نیروهای ائتلاف درپایگاه نظامی منطقه «تنف» در مرزهای سوریه و عراق، در حال آموزش دادن داعش با هدف بی ثبات سازی منطقه اند.

این مقام نظامی گفت ائتلاف در مناطق زیر کنترل رژیم اسد قصد انجام عملیات ندارد.

بنا به تازه ترین براوردها ی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق و سوریه شمار داعشی های باقی مانده در عراق و سوریه کمتر از هزار نفر است.

در بیانیه ائتلاف که به دست خبرگزاری رویترز رسیده ، آمده است این عدد یک سوم میزان برآوردی است که سه هفته پیش اعلام شده بود.

ائتلاف در آن زمان شمار داعشی های جنجگو در عراق و سوریه را ۳ هزار نفر اعلام کرده بود که عمدتا جنگجویانی ازکشورهای مختلف جهانند.

به گزارش صدای آمریکا؛ در رقم اعلام شده شمار داعشی هائی که هنوز در مناطق زیر کنترل ارتش اسد و متحدان آن هستند به حساب نیامده است.