جزییات درگیری فوتبالیست مشهور با محیط‌بانان

0
150

چهره و شهرت مرد سرشناس فوتبال که به همراه شکارچیان به مناطق جنگلی رفته بود خیلی زود او را در برابر اتهام قرار داد.

به گزارش شهروند؛ وقتی بازیکنان تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی ٢٠١٤ برای دفاع از محیط‌زیست با پیراهن یوزپلنگ ایرانی پا به مستطیل سبز گذاشتند هیچ‌کس تصور نمی‌کرد یکی از ملی‌پوشان با سابقه کشور با تفنگ گلوله‌دار به شکار برود.

شکار ممنوع

تیرماه ‌سال جاری بود که ٢ مرد شکارچی به ارتفاعات منطقه کوهستانی لپاسر در رامسر رفته بودند. اسلحه‌های دوربین‌دارشان را روی شانه‌هایشان گذاشتند. اما ناگهان محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست رامسر در هنگام گشتزنی در ارتفاعات با ٢ شکارچی مرموز روبه‌رو شدند. وقتی محیط‌بانان برای اطمینان از مجوز شکار به این ٢ مرد نزدیک شدند هرگز تصور نمی‌کردند یکی از آنها را بشناسند.

اما همراه مرد آشنا که در مخمصه سختی قرار گرفته بود ناگهان دست به اسلحه برد و برای فرار از تله‌ای که در آن گرفتار شده بودند تفنگش را به سمت محیط‌بانان نشانه رفت. محمد جنت‌فریدونی محیط‌بان منطقه لپاسر رامسر در رابطه با این حادثه به «شهروند» گفت: «وقتی ٢ مرد شکارچی را دیدیم به سمتشان رفتیم. از آنها خواستیم تا مدارک حمل سلاح‌هایشان را نشان دهند. در این لحظه یکی از آنها را شناختم. او یکی از فوتبالیست‌های کشورمان بود. اما ناگهان مردی که همراه او بود گفت مدارکمان را نیاوردیم و در همین لحظه یک گلوله در تفنگش گذاشت. وحشت کرده بودیم. سعی کردیم آرا‌مشان کنیم اما او ما را تهدید به مرگ کرد و گفت اگر اسلحه‌ها را از ما بگیری خانه‌ات را آتش می‌زنم. این مکالمه‌ها حدود ١٠ دقیقه طول کشید و ٢ شکارچی درحالی‌که لوله تفنگ به سمت ما نشانه رفته بود متواری شدند. اما ما از آنها شکایت کردیم تا این‌که با تشکیل پرونده کارآگاهان توانستند آنها را ردیابی کنند. با دستور بازپرس پرونده تفنگ‌های این ٢ شکارچی نیز توقیف شد.»

بازگشت مرموز

روز جمعه ١٤ شهریورماه بود که فوتبالیست مشهور به همراه گروهی از شکارچیان دوباره پا به منطقه شکار ممنوع گذاشتند. محیط‌بانان که دوباره آنها را شناخته بودند برای پیگیری قضیه بازگشت آنها به این منطقه عملیات خود را کلید زدند. در بازرسی از خودرو آنها هیچ وسیله شکاری پیدا نشد و گروه شکارچیان ادعا کردند که برای تفریح به این منطقه آمده‌ایم. اما روز بعد ناگهان ورق برگشت. محیط‌بان جنت فریدونی وقتی با پسر ٣ساله‌اش در خودرو جاده فرعی روستا در حرکت بود غافلگیر شد.

یک مرد وسط جاده ایستاده بود و به او اشاره کرد تا بایستد. وقتی مرد محیط‌بان از خودرو‌اش پیاده شد هرگز تصور نمی‌کرد که با یکی از افراد اکیپ شکارچیان روبه‌رو شود. مرد شکارچی به سمت او حمله‌ور شد و درحالی‌که او را در مقابل چشمان فرزندش مورد ضرب و شتم قرار داده بود، فریاد می‌زد: «چرا دنبال ما آمدی؟»

محمد جنت فریدونی در رابطه با این درگیری با مرد شکارچی به «شهروند» گفت: «وقتی روز قبل از این درگیری یک اکیپ از شکارچیان را دیدیم برای اطمینان از این‌که برای شکار به منطقه نیامده‌اند دست به بازرسی خودرو و وسایل همراهشان زدیم. فوتبالیست مشهور نیز همراهشان بود. خودش به من گفت بیا خودروام را بگرد ما چیزی نداریم. ما هم که مطمئن شده بودیم آنها برای شکار نیامده‌اند از منطقه دور شدیم. اما فردای آن روز وقتی با پسر ٣ساله‌ام در جاده درحال حرکت بودم یکی از همان شکارچیان که ادعا می‌کرد یکی از بستگان مرد فوتبالیست است راهم را سد کرد. وحشت کرده بودم و ناگهان در مقابل چشمان پسرم به من حمله و مرا به شدت مجروح کرد و سپس متواری شد. برای همین دوباره به دادسرا رفتم و با تشکیل پرونده از این فرد شکایت کردم.»

محمدرضا نیاستی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان رامسر نیز در رابطه با این تخلف شکارچیان به «شهروند» گفت: «در تیرماه ٢ محیط‌بان منطقه لپاسر که با ٢ شکارچی غیرمجاز روبه‌رو شده بودند ناگهان یکی از آنها با تهدید اسلحه توانسته بود موقعیت فرار را برای خود و همراهش فراهم کند. تحقیقات از محیط‌بانان نشان می‌داد یکی از آنها یکی از فوتبالیست‌های سرشناس کشور بوده است که همراه یک شکارچی به منطقه آمده بود. از آنجایی که کشیدن سلاح روی محیط‌بانان درحال انجام وظیفه، «جرم» محسوب می‌شود با طرح شکایت در شعبه دوم دادسرا به ریاست قاضی رضایی‌نژاد خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم. تا این‌که چند روز پیش نیز آنها همراه یک اکیپ به منطقه می‌آیند و یکی از آنها محیط‌بان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.»

فوتبالیست مشهور چه کسی است؟
با انتشار این خبر بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها دست به انتشار نام اختصاری فوتبالیست مشهوری که انگشت اتهام به سمتش نشانه رفته بود، زدند. با نشر اخباری مبنی بر تخلف «محمدرضا. خ» ملی‌پوش کشور تصمیم گرفتیم موضوع را از خود او جویا شویم. تحقیقات نشان می‌داد این فوتبالیست که در مظان اتهام قرار گرفته محمدرضا خلعتبری ملی‌پوش تیم سپاهان است. محمدرضا در رابطه با به میان آمدن نامش در این حادثه به «شهروند» گفت: «من همه چیز را تکذیب می‌کنم. من اسلحه شکاری دارم اما با این‌که اسلحه‌ام مجوز دارد هرگز به شکار نرفته‌ام. این اخبار دروغ است.» با تکذیب این فوتبالیست و پرونده تشکیل‌شده در دادسرای رامسر هویت اصلی متهمان در‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.