جزئیات استراتژی جدید آمریکا در برابر جمهوری اسلامی چیست

0
340

به گزارش روزنامه واشنگتن اگزمینر کاخ سفید روز جمعه کلیات استراتژی جامع دولت پرزیدنت دونالد ترامپ در برابر جمهوری اسلامی را منتشر کرد.

تمرکز عمده استراتژی جدید بر آزمایش‌های موشکی بالیستیک، فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه، مانند یمن و سوریه و خشونت‌های سپاه پاسداران است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سیاست دولت پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی، به منظور پاسخگویی به این تهدیدها تنظیم شده و هدف از آن تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی است.

به نوشته واشنگتن اگزمینر، در این سند گفته شده ایالات متحده آمریکا در راستای این سیاست، اتحاد با همپیمانان سنتی و شرکای منطقه‌ای خود را تقویت خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، «ما برای قطع شریان مالی فعالیت‌های بدخواهانه رژیم جمهوری اسلامی – به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – در منطقه با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.»

«ما جامعه بین المللی را برای محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط سپاه و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکا و دیگر کشورها بر اساس اتهامات مشکوک، بسیج خواهیم کرد.»

به گزارش صدای آمریکا؛ در کلیات استراتژی جدید کاخ سفید، به مجموعه «اقدامات مخرب» جمهوری اسلامی، ورای تهدید هسته‌ای آن کشور، اشاره شده است:

توسعه برنامه موشکی بالیستیک؛

حمایت مالی از تروریسم و افراط گرایی؛

حمایت از دولت بشار اسد در برابر مردم سوریه؛

رویکرد خصمانه مداوم علیه اسرائیل؛

تهدید ادامه دار آزادی کشتیرانی بین المللی، به ویژه در آب‌های خلیج فارس؛

انجام حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان آن در منطقه؛

نقض حقوق بشر؛

بازداشت شهروندان خارجی، از جمله شهروندان آمریکا، بر اساس اتهام بی‌پایه «جاسوسی» و و محکوم کردن آنها بدون دادرسی منصفانه.