تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد

0
308

نهمین دوره رقابتهای جام جهانی ووشو با قهرمانی تیم ملی کشورمان در هانگژو چین به پایان رسید.

 تیم ملی ووشو ایران که با ۸ سانداکار در دو بخش مردان و زنان به این دوره از مسابقات اعزام شده بود با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی جام جهانی را به خود اختصاص داده و افتخار بزرگ دیگری را برای ورزش ایران رقم بزند و چین نیز نایب قهرمان شد.

در رقابت های نوبت عصر امروز «یوسف صبری» در مبارزه پایانی وزن منهای ۷۵ کیلوگرم «فی لونگ کای» از ماکائو را برد و به مدال طلا رسید. وی پیش از این «گابریل الای بو» از لبنان را مغلوب کرده بود.

«معین تقوی» در دیدار نهایی وزن منهای ۸۵ کیلوگرم «وادزیم لوریخ» نایب قهرمان جهان از بلاروس را شکست داد و طلایی شد. تقوی پیش از این «پیر رویر» از فرانسه را برده بود.

«حمیدرضا قلی پور» در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم برابر «عبدالسالم» از مصر پیروز شد و نقره گرفت. رقابت های این وزن به صورت دوره ای برگزار شد.در هر هشت دوره قبلی این رقابت ها، چین به عنوان قهرمانی رسیده بود.

«الهه منصوریان»، «شهربانو منصوریان»، «فریناز نذیری»، «محسن محمدسیفی»، «یوسف صبری»، «معین تقوی» و «میلاد عارفی مقام» به مدال طلا دست یافتند و «حمیدرضا قلی پور» نیز مدال نقره را برگردن آویخت.

تیم ملی ووشوی ایران سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ کازان برای اولین بار قهرمان شده بود و تیم جوانان ایران نیز چندی قبل در مسابقات قهرمانی جوانان جهان  ۲۰۱۸ در برزیل برای نخستین مرتبه به عنوان نخست رسید.

به گزارش مهر، با این اوصاف، ووشوکاران ایران طی یکسال اخیر در تمامی رویدادهای ممکن برای نخستین بار به مقام قهرمانی دست یافتند تا به سلطه چین در این رشته پایان دهند.