تکراردیدار دختر زندانی و شکنجه‌گر داعشی در خیابان

0
295

هفته گذشته اتفاقی در یکی از خیابان‌های آلمان رخ داد که اروپا را شوکه کرد. یک دختر ایزدی که در زمان تسلط داعش بر روستایشان در عراق از سوی داعش به‌ عنوان برده جنسی مورد استفاده قرار گرفته بود، بعد از فرار از عراق، چندین‌ سال بعد با شکنجه‌گر داعشی خود در یکی از خیابان‌های آلمان روبه‌رو شد.

جالب اینجا است که عضو داعش این دختر را شناخت و صحبت‌کردن با او را آغاز کرد. این دختر که اشوق نام دارد در گفت‌وگویی با دیلی میل می‌گوید: «در خیابان شوابیش گموند در جنوب غرب آلمان این مرد را دیدم. نامش ابوهومان بود.» اشوق بعد از دیدن این مرد ترسیده و به پلیس مراجعه کرده است. پلیس بعد از دریافت تصاویر دوربین‌های نظارتی مرد را شناسایی کرده اما به اشوق گفته برای اثبات اینکه وی عضو داعش بوده باید مدارکی در اختیار داشته باشند و در غیر این صورت کاری نمی‌توانند بکنند.

اعضای داعش اشوق را به همراه ٦٥ زن دیگر از عراق به سوریه بردند و آنها را به قیمت ١٠٠ دلار به ابوهومان فروختند. اشوق می‌گوید که ابوهومان به او گفته که او را می‌شناسد و حتی می‌داند در کدام محله زندگی می‌کند. اشوق می‌گوید: «خیلی ترسیده بودم. به سختی می‌توانستم حرف بزنم. فکر می‌کردم در آلمان آزادم که هر جایی می‌خواهم بروم و هر کاری می‌خواهم بکنم. فکر می‌کردم دوره درد و رنجم تمام شده است. ابوهومان با من آلمانی صحبت کرد. از من پرسید آیا اشوق هستم یا نه. من گفتم نه اما او بعد شروع کرد به عربی صحبت‌کردن.»

اشوق ادامه می‌دهد: «او عربی صحبت می‌کرد و من آلمانی جواب می‌دادم و می‌گفتم عربی بلد نیستم. سعی می‌کردم وانمود کنم تُرک هستم و مدام می‌گفتم من فقط ترکی و آلمانی صحبت می‌کنم.»

اما بعد ابوهومان آب پاکی را روی دست اشوق می‌ریزد و گوید: «می‌دانم کجای آلمان زندگی می‌کنی. می‌دانم به همراه مادر و برادرت زندگی می‌کنی.» او حتی آدرس خانه اشوق را هم به او می‌گوید. ظاهرا ابوهومان همه چیز را درباره اشوق می‌دانسته است.

اشوق می‌گوید خیلی از دخترهای ایزدی که بعد از آزادی از اسارات به اروپا فرار کرده‌اند با مردانی که آنها را در عراق یا سوریه آزار می‌داده‌اند، مواجه شده‌اند. ‌ایزدی‌ها فرقه‌ای از کردهای عراق هستند که در مدت تسلط داعش بر عراق متحمل کشتار و آزارهای زیادی از سوی داعش شدند. سازمان ملل متحد کشتار ‌ایزدی‌ها به دست داعش را نسل‌کشی اعلام کرده است. نیروهای داعش همچنین به بسیاری از زنان و دختران یزیدی تجاوز کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ٧‌هزار زن و دختر یزیدی مجبور شده‌اند به زور اسلحه به نکاح نیروهای داعش درآیند.

به گزارش شهروند؛ علاوه بر این، این اتفاق که بازتاب رسانه‌ای زیادی نیز در رسانه‌های اروپا داشته است، بار دیگر نشان داد که نیروهای داعشی که زمانی در عراق و سوریه می‌جنگیده و سر می‌بریدند حالا خیلی آزادانه در کشورهای اروپایی و در خیابان‌های اروپا راه می‌روند بدون این‌که کسی متعرض آنها شود. پیش‌تر برخی از سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی نسبت به خطر بازگشت نیروهای داعشی از عراق و سوریه به اروپا هشدار داده بودند. داعش در مدت زمان ٣ سالی که در عراق و سوریه قدرت را در دست داشت، توانست بسیاری از جوانان اروپایی را به ‌عنوان نیروی مبارز به خود جذب کند.