تهدید چند باره رامین حسین پناهی به اجرای حکم اعدام

0
187

امجد حسین‌پناهی گفت برای چندمین بار طی ماه اخیر ماموران قضایی برادرش رامین را به اجرای حکم اعدام تهدید کرده اند. رامین حسین پناهی به اتهام عضویت در حزب کومله کردستان به اعدام محکوم شده و در سلول های انفرادی زندان رجایی شهر زندانی است.

امجد حسین پناهی فعال حقوق بشر ساکن آلمان روز دوازدهم شهریور گفت یکی از ماموران زندان به برادرش رامین گفته افزایش اعتراضات و درگیری های مسلحانه در کردستان احتمال اجرای حکم اعدام را بیشتر کرده است.

مامور زندان به رامین گفته نگهداری طولانی مدت یک محکوم به اعدام در سلول های انفرادی، خلاف رویه زندان است، امجد حسین پناهی گفت: «یک مامور یا افسر در جواب رامین گفته احتمال اجرای حکم بالا است چون کسی را مدت طولانی بدون دلیل در انفرادی نگه نمی دارند، مواقع اعتراضات یا درگیری مسلحانه در کردستان یا جاهای دیگر، صدور و اجرای اعدام به قصد ارعاب و تهدید بیشتر میشود.»

رامین حسین پناهی در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، از کمپین  ها و فعالیت های حمایتی مردم تشکر کرده است، او در این ویدیو اتهامات وارد شده را انکار می‌کند و می گوید تروریست نیست.

وکلای رامین حسین‌پناهی، یک هفته پیش در پنجم شهریور، در بیانیه‌ای اعلام کردند موکلشان در حال اعتصاب غذا، از بند عمومی زندان رجایی شهر به مکان نامعلومی منتقل شده و خطر اجرا حکم او افزایش یافته است. مازیار طاطائی، حسین احمدی‌نیاز و عثمان مزین، سه وکیل مدافع رامین حسین پناهی ضمن غیرقانونی خواندن انتقال موکل از زندان سنندج به زندان رجایی شهر کرج، از مقامات خواستند موانع موجود در راه رسیدگی مجدد به پرونده و صدور حکم عادلانه را برطرف کنند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ وکلای رامین حسین‌پناهی در بیانیه نوشته‌اند موکلشان بدون اطلاع وکلا روز چهارم شهریور از زندان رجایی شهر به مکان نامعلومی منتقل شده : «طبق اخبار واصله به خانواده موکل، نامبرده از شامگاه چهارم شهریورماه توسط ماموران از زندان رجائی شهر خارج شده و هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی برای وکلا و خانواده وجود ندارد.»