تفاوت مجازات در ایتالیا و جمهوری اسلامی! بقلم دکتر اسکندر دلدم

0
544

برلوسکونی نخست‌وزیر سابق ایتالیا که یکی از سرمایه‌داران بزرگ و پرنفوذ این کشور و مالک ده‌ها شبکه تلویزیونی و مؤسسات انتشاراتی در ایتالیا و اروپا می‌باشد به‌حکم دادگاهی در پایتخت ایتالیا محکوم‌به اعمال شاقِ (رفتگری) در سطح شهر رم گردیده است و باآنکه چند سالی است از نخست‌وزیری کنار رفته ولی رفتگری و نظافت معابر ادامه دارد و برلوسکونی تا چند ماه آینده هم باید به جاروکشی و زباله جمع کنی ادامه دهد تا وران مجازاتش به اتمام برسد!

505

جرم برلوسکونی که منجر به دادگاهی شدن و صدور این حکم شد همانا فسادمانی و ناخنک زدن به بودجه دولتی بود که در کشورهای جهان سوم و به‌ویژه مسلمان و دارای رژیم مقدس امری عادی و درواقع جزو مسئولیت‌های مدیریتی محسوب می‌گردد!

تفاوت رژیم مؤمن و مقدس و حکومت عدل و عادل با دولت استکباری و از خدا بی‌خبر ایتالیا (!) در این است که در ایتالیا نخست‌وزیر را به جرم فساد مالی به رفتگری وامی‌دارند و در حکومت جمهوری اسلامی رفتگر را به مقامات عالیه می‌گمارند تا به‌جای جارو کردن زباله‌ها و رفتن گردوغبار خیابان‌ها خزانه مملکت را جارو کند و از صندوق ذخیره فرهنگیان 13 هزار میلیارد تومان غبارگیری نماید!

نخست‌وزیر سابق ایتالیا به جرم فساد مالی سریعاً محاکمه و علاوه بر بالا آوردن مبالغ هاپولی شده به یک سال جاروکشی در خیابان‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها محکوم‌شده است، درحالی‌که اگر در جمهوری اسلامی کارگر ساختمانی و یا کناس و چاه‌کن و میراب بود به مسئولیت بالای دولتی گمارده می‌شد و در عرض هشت سال هشت‌صد میلیارد دلار پول نفت را فاسد (!) می‌کرد و تازه یک‌چیزی هم طلبکار می‌شد!
نخست‌وزیر سابق ایتالیا به جرم فساد مالی با حکم دادگاه به رفتگری وادار شده است و در مملکت ما یک‌مشت رفتگر به‌واسطه داشتن ” ژن خوب اختلاس و دزدی و مفاسد مالی ” به مقامات عالیه گماشته شده‌اند. (و البته در عوض همه مردم را به رفتگری و کولبری و جستجوی مواد غذایی دست‌دوم در سطل زباله‌های کنار خیابان انداخته‌اند!)
راستش ما اول دلمان به حال‌وروز برلوسکونی سوخت ولی بعدش پیش خودمان گفتیم چشمش کور می‌خواست بجای رم در ایتالیا در آرادان بالا و یا سرخه سمنان به دنیا بیاید!
اگر اینجا دزدی کرده بود چون همه باهم فامیل هستند و چشمشان توی چشم هم است و از ماجراهای بچگی هم مطلع هستند یا اصلاً گندش را درنمی‌آوردند، یا شبانه با احترام می‌فرستادنش کانادا تا برود با یک میلیارد دلاری که به جیب زده دوران بازنشستگی خود را در دیسکوها و کازینوهای تورنتو بگذراند، یا یک‌چند سالی کنار می‌گذاشتنش تا استراحت کند و با نیروی بیشتری وارد فعالیت‌های انتخاباتی شده و با گرفتن مبالغ نجومی از کاندیداها نام آن‌ها را در لیست امید انتخابات مجلس وارد کند نماید!
آدم در این مملکت مستراح پاک‌کن باشد شرف دارد به نخست‌وزیری در ایتالیا!
چون مستراح پاک‌کن این امید را دارد که وزیر و وکیل و مقام عالیه‌ای خواهد شد اما نخست‌وزیر در ایتالیا ممکن است روزی به رفتگری بیفتد