تصاویر دورترین جرم آسمانی به بشر منتشر شد

0
222

ناسا تایید کرده که موفق به تهیه عکس‌هایی از دورترین جرم آسمانی شده که تا به حال انسان توانسته به آن دسترسی یابد.

 کاوشگر فضایی نیوهوریزونز ناسا با عبور از فاصله نزدیکی از یک جرم آسمانی به نام آلتیمت تیول توانسته تصاویری را از آن تهیه و به زمین ارسال کند.

دو تصویر یادشده اطلاعاتی را در مورد ابعاد و ظاهر آلتیمت تیول در اختیار دانشمندان قرار داده است. قرار است عکس های بیشتری از این جرم آسمانی روز دوم ژانویه به زمین برسد.

آلتیمت تیول اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط تلسکوپ فضایی هابل شناسایی شد، اما تا به امروز دانشمندان نتوانسته بودند از نزدیک نگاهی به آن بیندازند و درک بهتری از این توده اسرارآمیز پیدا کنند.

کاوشگر فضایی نیوهوریزونز در ساعت ۱۲:۳۳ روز دوم ژانویه به فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری از جرم آسمانی مذکور رسید که از نظر ظاهری مشابه با گوی های بازی بولینگ است و ابعاد آن ۳۲ در ۱۶ کیلومتر برآورد شده است.

3002446

تصاویر تهیه شده از آلتیمیت تیول بعد از گذشت شش ساعت به زمین رسیدند. این جرم آسمانی در فاصله ۶.۴ میلیارد کیلومتری از زمین قرار دارد و در منطقه ای از منظومه شمسی موسوم به کمربند کوئیپر قرار دارد که در آن سوی سیاره نپتون واقع است و بشر اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن دارد. این منطقه مملو از ستاره های دنباله دار، سیارک ها و دیگر اجسام کوچک است که عمدتا از یخ ساخته شده اند.

ارسال کامل اطلاعاتی که قرار است از التیمت تیول تهیه شود به دو سال زمان نیاز دارد و در شرایطی که وضوح تصاویر فعلی از آن چندان بالا نیست، دانشمندان امیدوارند در آینده تصاویری دقیق تر و با کیفیت بیشتر از این جرم آسمانی دریافت کنند.