تصاویر بی‌آبی در روستای «فتح الله»

0
516

روستای فتح الله در خراسان شمالی از جمله روستاهایی است که با مشکل بحران آب دست و پنجه نرم می کند و تانکر حمل آب، هر دو روز یکبار آب آشامیدنی اهالی این روستا را تامین می‌کند.

به گزارش فرارو، در خراسان شمالی ۶۰۷ روستا با افزون بر ۳۱۹ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند که این رقم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

در این میان ۶۰ روستا به دلیل خشکسالی در تامین آب مصرفی خود دچار مشکل شده‌اند که با تانکر آبرسانی می‌شوند. ۱۳ روستا در شهرستان مرزی راز و جرگلان، ۱۰ روستا در هر یک از شهرستان های مانه و سملقان و بجنورد، شش روستا در شیروان، پنج روستا در هریک از شهرستان های فاروج و گرمه و چهار روستا نیز در شهرستان جاجرم واقع شده‌اند.

روستای فتح الله در خراسان شمالی با داشتن 72 خانوار و 298 نفر جمعیت نیز از جمله روستاهایی است که با مشکل بحران آب دست و پنجه نرم می کند و تانکر حمل آب، هر دو روز یکبار با طی مسافت 40 کیلومتری، آب آشامیدنی اهالی این روستا را تامین می کند.

به گفته مقامات آب و فاضلاب استان در حال حاضر ۱۹۳ روستای این استان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت، در پی کاهش باران و پیامدهای خشکسالی با تنش آبی مواجه اند.

عکاس وحید خادمی