تشکیل گروه کاری ویژه جمهوری اسلامی در وزارت خارجه آمریکا

0
270

مایک پومپئو، وزیرخارجه آمریکا طی کنفرانسی خبری اعلام کرد یک کارگروه ویژه در وزارت تحت ریاست او برای رسیدگی به مسایل جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

آقای پومپئو، روز پنجشنبه (۱۶ اوت) اعلام کرد برایان هوک، مسئول ویژه رسیدگی به امور جمهوری اسلامی ریاست این کارگروه را برعهده خواهد داشت.

آقای هوک پس مراسم معارفه گفت که ماموریت او و کارگروهش پیگیری سیاست‌های دولت در ارتباط با جمهوری اسلامی خواهد بود و تلاش خواهد کرد با رفتارهای به زعم او “مخرب رژیم جمهوری اسلامی” چون برنامه هسته‌ای، حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه” مقابله کند.

برایان هوک که به خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری وزارت‌خارجه پاسخ می‌داد تاکید کرد: “جمهوری اسلامی باید رفتارش را عوض کند. اگر آنها خواستار مذاکره با ما باشند، رئیس‌جمهور (ترامپ) علنا اعلام آمادگی کرده است و ما آماده‌ایم.”

او همچین گفت که چند روز پیش در اروپا با نمایندگان کشورهای اروپایی درباره جمهوری اسلامی گفتگو کرده و یکی از اهداف گروه‌کاری او تضمین اجرای تحریم‌های جمهوری اسلامی و هماهنگی با متحدان واشنگتن در این باره است.

آقای هوک در پاسخ به سوالی درباره صادرات نفت جمهوری اسلامی به چین گفت: “هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی است.”

به گزارش بی بی سی؛ برایان هوک که در زمان ریاست رکس تیلرسون به وزارت خارجه ملحق شد به عنوان مدیر برنامه‌ریز سیاست‌گزاری مشغول به کار بوده و وبسایت دست راستی دیلی وایر او را یکی از مدیران وزارت خارجه نامیده که “هیچ‌گاه ترامپی” نبوده است.