ترین های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

0
391

تیم ملی فوتبال فرانسه درحالی با برتری برابر کرواسی به عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی دست پیدا کرد که پس از بیست سال این عنوان را به خود اختصاص داد.
دیدار فینال بیست و یکمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز یکشنبه بین تیم های فرانسه و کرواسی در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار شد که در پایان فرانسه به برتری ۴ بر ۲ دست یافت.

ماریو مانژوکیچ (۱۹- گل به خودی)، گریزمان ( ۳۸- پنالتی)، پل پوگبا(۵۹) و امباپه(۶۵) برای فرانسه و ایوان پرشیچ (۲۸) و مانژوکیچ(۶۸)  برای کرواسی گلزنی کردند.

57710749

ام‌باپه پدیده جام جهانی شد

مهاجم تیم ملی فرانسه به عنوان جوان برتر و پدیده جام جهانی انتخاب شد.

 کیلیان ام‌باپه مهاجم ۱۹ ساله تیم ملی فوتبال فرانسه توانست عنوان پدیده جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را کسب کند و جایزه خود را از اینفانتینو بگیرد.

دوره گذشته پل پوگبا توانست این عنوان را کسب کند.

2814685

57706162

هری کین آقای گل جام جهانی شد

مهاجم تیم ملی انگلیس با ۶ گل زده به عنوان آقای گل جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد.

بعد از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، هری کین مهاجم تیم ملی انگلیس با ۶ گل زده به عنوان آقای گل این دوره از رقابت‌ها شد. پیش‌تر، گری لینه‌کر به عنوان اولین انگلیسی در سال ۱۹۸۶ آقای گل شده بود که توانست ۶ گل به ثمر برساند.

این اولین حضور هری کین در جام جهانی بود که توانست با ۶ گل زده این دوره را به پایان ببرد.

در دوره قبل، خامس رودریگس از کلمبیا با ۶ گل زده آقای گل شده بود.

2833740

مودریچ بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ شد

هافبک تیم ملی کرواسی توانست عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را کسب کند.

 لوکا مودریچ موفق شد به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شود و جایزه خود را از دستان جیانی اینفانتینو و روسای جمهور روسیه، فرانسه و کرواسی دریافت کند.

مودریچ به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی خوش درخشید و در نهایت با شکست برابر فرانسه به عنوان دومی بسنده کرد.

پس از مودریچ که توپ طلای جام را گرفت، ادن هازارد بلژیکی و آنتوان گریزمان فرانسوی به ترتیب توپ نقره‌ای و توپ برنزی را تصاحب کردند.

لیونل مسی بازیکنی بود که توانست این جایزه را در دوره گذشته دریافت کند.

57710793

کورتوا دستکش طلایی جام جهانی را به دست آورد

دروازه‌بان تیم ملی بلژیک به عنوان بهترین دروازه‌بان جام جهانی روسیه انتخاب شد.

 بعد از پایان جام جهانی جایزه بهترین دروازه‌بان این جام هم مشخص شد که به تیبو کورتوا رسید و این دروازه‌بان دستکش طلایی جام جهانی را به دست آورد.

در دوره‌های گذشته معمولا یکی از دروازه‌بان‌های دیدار نهایی این عنوان را کسب می‌کرد ولی اکنون کورتوا از بلژیک به این جایزه ارزشمند رسید.

57697697

اسپانیا برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شد

تیم ملی فوتبال اسپانیا به عنوان برنده جایزه بازی جوانمردانه انتخاب شد.

 در مراسم اهدای جام جهانی جایزه بازی جوانمردانه هم همچون دوره‌های قبل به تیم برگزیده اهدا شد و این بار تیم ملی اسپانیا برنده جایزه جوانمردانه فیفا شد.

دوره گذشته کلمبیا به این عنوان دست یافته بود.

اسپانیا یکی از هم‌گروه‌های ایران در جام جهانی روسیه بود.

57710780

دشان سومین “بازیکن – مربی” قهرمان تاریخ جام جهانی شد

سرمربی تیم ملی فرانسه توانست ضمن قهرمانی با این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سومین سرمربی و بازیکنی تبدیل شود که توانسته با یک تیم قهرمان جهان شود.

دیدیه دشان پس از فرانتس بکن باوئر و ماریو زاگالو سومین فردی شد که توانست علاوه بر قهرمانی جهان به عنوان بازیکن به عنوان سرمربی نیز قهرمان جام جهانی شود.

فرانسه با هدایت دیدیه دشان توانست با برتری ۴ بر ۲ مقابل کرواسی در فینال جام جهانی، قهرمان این مسابقه‌ها در سال ۲۰۱۸ شود.

دیدار کرواسی – فرانسه نهصدمین بازی تاریخ جام جهانی

دیدار دو تیم کرواسی و فرانسه نهصدمین دیدار تاریخ جام‌های جهانی محسوب می‌شود.

بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه به عنوان بهترین بازیکن دیدار نهایی جام جهانی روسیه انتخاب شد.

آنتوان گریزمان به عنوان بهترین بازیکن فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین تیم های فرانسه و کرواسی انتخاب شد. زننده گل دوم فرانسه در حالی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد که یکی از نامزدهای بهترین بازیکن این رقابت ها نیز هست.