ترامپ: شرکت‌های اروپایی طرف معامله با جمهوری اسلامی را تحریم می‌کنیم

0
228

رئیس‌جمهور آمریکا در تازه ترین موضع گیری درباره جمهوری اسلامی به روشنی گفته است هر شرکت اروپایی که با جمهوری اسلامی معامله کند، تحریم می شود.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز یکشنبه در گفتگویی که فاکس نیوز منتشر کرد، در پاسخ به مجری برنامه که پرسید آیا آمریکا شرکت‌های اروپایی طرف معامله با جمهوری اسلامی را تحریم خواهد کرد گفت: «البته که؛ قطعا این کاری است که ما انجام می‌دهیم».

این موضع پرزیدنت ترامپ در ادامه فشار ایالات متحده به رفتار پر خطر و تنش سازی جمهوری اسلامی در خاورمیانه است.

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت از توافق هسته ای جمهوری اسلامی خارج شد و اعلام کرد در صورتی که جمهوری اسلامی به برنامه موشکی خود و حمایت از تروریسم ادامه دهد، تحریم های هسته ای را در ماه نوامبر باز می گرداند.

بازگشت تحریم‌های نفتی

موضع گیری پرزیدنت ترامپ پیامی مشخص به خصوص به کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا است که امیدوارند با معافیت آمریکا اجازه خرید نفت جمهوری اسلامی را داشته باشند.

هفته پیش، یک مقام آمریکایی گفت که شرکت ها تا نوامبر برای قطع خرید نفت از جمهوری اسلامی وقت دارند.

از سوی دیگر اعلام شد که ژاپن و کره جنوبی به دنبال کسب معافیت از سوی آمریکا برای خرید از جمهوری اسلامی هستند که بلومبرگ در گزارشی نوشت: آمریکا از ژاپن خواست با موضعی سخت‌تر، خرید نفت از جمهوری اسلامی را متوقف کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ بعد از خروج آمریکا از برجام چند کشور اروپایی از جمله آلمان اعلام کردند به روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ادامه می دهند اما تحلیلگران می گویند با فشار و تحریم آمریکا این همکاری مدت زیادی نمی تواند ادامه یابد.