ترامپ: با اقدامات “خصمانه” جمهوری اسلامی مقابله می‌کنیم

0
175

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا هم، روز چهارشنبه ۲ مه، در مراسم ادای سوگند وزیر جدید امور خارجه آمریکا، ‌بار دیگر، تاکید کرد: در گام‌های بعدی پیرامون توافق اتمی معیوب با جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری خواهیم کرد و با تمامی اقدامات خصمانه جمهوری اسلامی مقابله می‌کنیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در پیامی ویدئویی که در شبکه اینترنتی یوتیوب منتشر کرد، هشدار داد اگر آمریکا از توافق اتمی با جمهوری اسلامی خارج شود باید منتظر واکنش جمهوری اسلامی باشد.

در این پیام ویدئویی که به زبان انگلیسی منتشر شده، با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی و سپس دستیابی به توافق اتمی در سال ۲۰۱۵، آمده است: بر اساس این توافق، جمهوری اسلامی به‌ویژه برای رفع نگرانی‌های ایالات متحده آمریکا تعهداتی را برعهده گرفت.

پیام ویدئویی محمدجواد ظریف در کمتر از ده روز مانده به مهلت دونالد ترامپ برای اعلام تصمیم واشنگتن درباره توافق اتمی و تائید تعلیق تحریم‌های جمهوری اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، تا روز ۱۲ مه/۲۲ اردیبهشت فرصت دارد تا تصمیم خود درباره توافق اتمی با جمهوری اسلامی را اعلام نماید.