تحصن درویشان در زندان تهران بزرگ وارد چهلمین روز شد

0
324

تحصن درویشان محبوس در زندان تهران بزرگ در اعتراض به ضرب و شتم زنان درویش زندانی توسط گارد زندان قرچک، وارد چهلمین روز شد.

این درویشان در محوطه افسر نگهبانی موسوم به زیر هشت همچنان در تحصن به سر می‌برند و عنوان می‌کنند تا آزادی زنان درویش از زندان قرچک به تحصن خود ادامه خواهند داد.

زنان درویش محبوس در زندان قرچک روز ۲۳ خرداد به دنبال حمله‌ی گارد زندان قرچک مورد هجوم و ضرب و شتم قرار گرفتند و برخلاف قوانین صریح آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها آنها را از همدیگر جدا و به بندهای مختلف منتقل کردند.

مأموران مرد گارد زندان زنان قرچک که پایگاه خبری سحام نیوز پیش‌تر نام و سمت آنان را منتشر کرده بود، در روز یادشده زنان درویش را در هواخوری بند ۵ آن زندان با باتوم و شوکر مورد ضرب و جرح قرار دادند و در آن وضعیت اسفناک از آنان فیلمبرداری نیز کردند.

پس از رسانه‌ای شدن یورش گارد زندان قرچک به زنان درویش، مردان درویش محبوس در زندان تهران بزرگ با اجتماع اعتراض‌آمیز در افسرنگهبانی آن زندان دست به تحصن زده و خواستار محاکمه‌ عاملان این فاجعه و آزادی زنان درویش شدند.

زنان درویش نیز پس از تعرض مأموران گارد زندان قرچک از محمدی رئیس زندان یادشده و عاملان حادثه به مراجع قضایی شکایت کردند اما نه‌تنها به اعتراض آنان رسیدگی نشد بلکه با صدور احکام قضایی سنگین ، طرح شکایت رییس زندان از زنان درویش زندانی و اعمال محدودیت‌های بیشتر مانند جداسازی آنان از همدیگر و محروم کردن از حق ملاقات و مکالمه تلفنی با اعضای خانواده، آنان را تحت فشار گذاشتند تا شکایت خود را پس بگیرند.

به گزارش مجذوبان نور؛ این زنان که در جریان دستگیری در حادثه گلستان هفتم (یکم اسفند ۱۳۹۶) مورد ضرب و شتم واقع شدند و پس از بازداشت هم تحت شکنجه های مختلف جسمی و روحی قرار گرفتند اینک بیش از دو ماه است که همچنان با دستور قضایی از حق ملاقات و تلفن محروم هستند.