تحریم حزب الله لبنان برای مقابله با جمهوری اسلامی

0
219

دولت ایالات متحده در اقدامی جهت مقابله با فعالیت‌ها و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، تحریم‌های جدیدی را علیه شبکه مالی گروه شبه نظامی حزب الله لبنان اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد شش فرد و هفت شرکت در لبنان، غنا، لیبریا و چند کشور دیگر را تحت تحریم قرار داده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، این افراد و شرکت‌ها با ادهم تباجا، تامین کننده شناخته شده مالی حزب الله، مرتبط هستند.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا می‌گویند این «نخستین موج» کمپین فشار علیه این گروه شیعه تحت حمایت جمهوری اسلامی است.

به نوشته آسوشیتدپرس، این مقام‌ها که نخواستند هویتشان فاش شود می گویند جمهوری اسلامی سالانه ۷۰۰ میلیون دلار برای حزب‌الله پول می‌فرستد.

بر اساس این تحریم‌ها، دارایی های احتمالی این افراد در ایالات متحده ضبط و هرگونه تجارت و همکاری شهروندان آمریکایی با آنها ممنوع می‌شود.

تلاش برای قطع شریان مالی حزب‌الله

آمریکا حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی می‌داند و وزارت دادگستری ماه گذشته از تشکیل یک گروه تحقیقاتی برای شناسایی حامیان آن خبر داد.

جف سشنز وزارت دادگستری آمریکا اواخر دی گفت تحقیقات ویژه‌ای درباره شریان مالی حزب‌الله و قاچاق مواد مخدر برای تامین منابع مالی آن انجام خواهد شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که برخی رسانه ها در آذر ماه از فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر حزب‌الله در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکای لاتین، خبر دادند.

بر اساس آن گزارش ها، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که به دنبال رسیدن توافق اتمی با بود، مانع ادامه تحقیقات مربوط به فعالیت های مرتبط با مواد مخدر حزب الله شد.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی قاچاق مواد مخدر و اسلحه، پولشویی و دیگر فعالیت های مجرمانه این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی را ردیابی می کرد.

خبر اعمال تحریم های جدید علیه حزب الله در حالی اعلام شد که سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به پنج کشور آمریکای لاتین از امروز آغاز شده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ انتظار می رود فعالیت های حزب الله در آن منطقه یکی از موارد گفت‌وگوهای آقای تیلرسون با مقام های ارشد مکزیک، کلمبیا، پرو، آرژانتین و جامائیکا باشد.