تاکید نتانیاهو بر جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای در آستانه نشست آمریکا و کره شمالی

0
271

بنیامين نتانياهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش های پرزیدنت ترامپ برای رفع تهدید اتمی کره شمالی را ستود و بر تلاش‌ برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی تاکید کرد.

آقای نتانیاهو روز دوشنبه ۲۱ خرداد در دو پیام در توئیتر رسمی نخست وزیری اسرائیل با اشاره به دیدار تاریخی بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی نوشت: «فردا دیدار تاریخی و بسیار مهمی برگزار می شود. برای پرزیدنت ترامپ و ایالات متحده آمریکا آرزوی موفقیت درتلاش های خود برای پیشگیری از تهدیدات هسته ای در جهان را داریم. »

او همچنین نوشت: «این تلاش دقیقا همانند تلاش‌های ما برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای است، که درباره آن هفته گذشته با مقامات اروپا گفتگو کردم. به هر حال ما به تلاش های خود در این راستا و تا بیرون راندن رژیم جمهوری اسلامی از تمامی خاک سوریه ادامه خواهیم داد.»

به گزارش صدای آمریکا؛ در پی خروج آمریکا از توافق اتمی جمهوری اسلامی، نخست وزیر اسرائیل به منظور قانع کردن کشورهای اروپایی به فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ای و موشکی و اقداماتش در منطقه که با مخالفت اسرائیل و شماری دیگر از کشورها مواجه شده، به فرانسه، آلمان و بریتانیا سفر کرد.