بیانیه وکلای رامین حسین پناهی درباره اعتصاب و نگرانی از اجرای حکم اعدام

0
269

وکلای رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، در بیانیه‌ای با نگرانی از افزایش خطر اجرای حکم موکلشان اعلام کردند موکلشان در حال اعتصاب غذا، از بند عمومی زندان رجایی شهر به مکان نامعلومی منتقل شده و خطر اجرا حکم او افزایش یافته است.

مازیار طاطائی، حسین احمدی‌نیاز و عثمان مزین، سه وکیل مدافع رامین حسین پناهی روز پنجم شهریور با صدور بیانیه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن انتقال موکل از زندان سنندج به زندان رجایی شهر کرج، از مقامات خواستند موانع موجود در راه رسیدگی مجدد به پرونده و صدور حکم عادلانه را برطرف کنند.

وکلای رامین حسین‌پناهی در بیانیه نوشته‌اند موکلشان بدون اطلاع وکلا روز چهارم شهریور از زندان رجایی شهر به مکان نامعلومی منتقل شده : «طبق اخبار واصله به خانواده موکل، نامبرده از شامگاه چهارم شهریورماه توسط ماموران از زندان رجائی شهر خارج شده و هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی برای وکلا و خانواده وجود ندارد.»

وکلا در بیانیه نوشته‌اند آقای حسین پناهی با لبان دوخته دست به اعتصاب غذا زده و حسب اعلام تا زمان برآورده شدن درخواست‌های قانونی‌اش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. دوختن لب‌ها در فرهنگ زندانیان به معنای جدیت اعتصاب و اراده قاطع برای ادامه اعتصاب غذا  تا زمان رسیدن به نتیجه است.

مواردی چون محرومیت از حقوق قانونی و خدمات درمانی، قطع غیر قانونی ارتباط تلفنی با خانواده و وکلایش و ممانعت از ملاقات، محرومیت از حقوق مساوی با سایر زندانیان و ارائه نکردن خدمات داخل زندان و همچنین غیر قانونی و غیر عادلانه دانستن حکم صادره و ضرورت رسیدگی مجدد، از دلایلی است که در بیانیه وکلا به عنوان دلایل و خواسته های این زندانی سیاسی ذکر شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ متن نامه وکلای رامین حسین پناهی به شرح ذیل میباشد:

(اطّلاعیه مورخ ۹۷/۶/۵ وکلای رامین حسین پناهی)

در شرایطی که متاسفانه  کلیه راههای ارتباطی موکل رامین حسین پناهی به بیرون از زندان قطع شده است، اخبار واصله به خانواده و وکلای این زندانی حکایت از این دارد که رامین حسین پناهی که بصورت ناگهانی و غیر قانونی به زندان رجائی شهر کرج منتقل شده است، به دلایل زیر:

١- محرومیت از حقوق قانونی خود از جمله خدمات درمانی بیرون از زندان که به تایید مقامات بهداری زندان مرکزی سنندج رسیده است.

۲- قطع غیر قانونی ارتباط تلفنی با خانواده و وکلایش و ممانعت از ملاقات.

۳. محرومیّت از حقوق مساوی با سایر زندانیان و عدم ارائه خدمات داخل زندان.

۴- غیر قانونی و غیر عادلانه دانستن حکم صادره و ضرورت رسیدگی مجدد به اتهامات انتسابی در چارچوب راهکارهای قانونی.

لبان خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است و حسب اعلام تا زمان برآورده شدن درخواست های قانونی اش به اعتصاب غذا خود ادامه خواهد داد.

ضمن اینکه طبق اخبار واصله به خانواده موکل، نامبرده  از شامگاه چهارم شهریورماه توسط ماموران از زندان رجائی شهر خارج کرده و هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی برای وکلا و خانواده وجود ندارد.

اینجانبان بعنوان وکلای رامین حسین پناهی با تاکید چند باره بر غیرقانونی بودن انتقال نامبرده به زندان رجائی شهر، از کلیه مقامات قانونی و مسئول درخواست می‌نمائیم موانع موجود در برخورداری نامبرده از کلیه حقوق قانونی

را برطرف نمایند و تمهیداتی فراهم گردد تا در پرتو رسیدگی عادلانه و قانونی حکم شایسته و عادلانه صادر شود.

شرایط موجود بیم اجرای حکم را در روزهای آتی بیش از پیش کرده و این در حالی ست که با توجه به در جریان بودن رسیدگی به درخواستهای تقدیمی به مراجع صالحه از جمله اعاده دادرسی موضوع مواد ۴٧٧ و ۴٧۴ قانون آئین دادرسی کیفری و درخواست عفو که تمامی این موارد ملازمه قطعی و منطقی با توقف اجرای حکم دارد، ضروری است از اجرای حکم خودداری گردیده و فرصت‌های قانونی موجود در اعتراض به حکم و یا برخورداری از عفو مانند هر زندانی و محکوم دیگری برای رامین حسین پناهی نیز فراهم گردد.»

مازیار طاطائی

حسین احمدی‌نیاز

عثمان مزیّن

دوشنبه ۹۷/۶/۵