بولتون: جمهوری اسلامی پیشنهاد پرزیدنت ترامپ را بپذیرد و به میز مذاکره بیاید

0
236

ساعتی پس از اعلام صدور فرمان ریاست جمهوری آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های جمهوری اسلامی از روز سه‌شنبه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت مقام‌های جمهوری اسلامی باید به پای میز مذاکره بیایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بولتون در مصاحبه با فاکس نیوز در پاسخ به این پرسش که با بازگشت تحریم‌ها رهبران جمهوری اسلامی حالا چه کاری باید انجام دهند، این مطلب را بیان کرد.

مشاور پرزیدنت ترامپ گفت، مقام‌های جمهوری اسلامی باید پیشنهاد رئیس جمهوری برای مذاکره را بپذیرند، و از برنامه‌های تسلحیات هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک خود بطور کامل و قابل تایید، به صورت واقعی و نه بر اساس آنچه در برجام آمده و حقیقتا رضایت بخش نیست، دست بکشند.

جان بولتون اضافه کرد، «اگرجمهوری اسلامی واقعا جدی باشد به پای میز مذاکره خواهد آمد. خواهیم دید که آیا خواهند آمد یا نه.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه فرمان اجرایی بازگشت تحریم های جمهوری اسلامی را که از سه سال پیش توسط باراک اوباما معلق شده بود، امضا کرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ بر اساس این بیانیه تحریم‌هایی که از ۷ اوت (۱۶ مرداد) علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهند شد عبارتند از:

* تحریم‌های مربوط به خرید دلار آمریکا توسط حکومت جمهوری اسلامی

* تحریم‌های مربوط به تجارت جمهوری اسلامی در ازای طلا یا فلزات گرانبها

* تحریم‌های مربوط به فروش، عرضه و تأمین گرافیت، فلزات مثل آلومینیوم و فولاد و صادرات یا نرم‌افزار فرآیندهای صنعتی به جمهوری اسلامی

* تحریم‌های مربوط به معاملات خرید یا فروش ریال جمهوری اسلامی یا وجوه عمده‌ای که در خارج از ایران بر پایه ریال ایران حفظ می شوند

* تحریم‌های مربوط به خرید، یا تسهیل معاملات دیون حاکمیتی جمهوری اسلامی و

* تحریم‌های بخش خودروسازی جمهوری اسلامی

کاخ سفید در ادامه فهرست آن دسته از تحریم‌هایی را که از ۵ نوامبر (۱۴ آبان) قرار است علیه جمهوری اسلامی اعمال شوند نیز اعلام کرده است:

* بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی

* صنعت نفت و فرآورده های نفتی جمهوری اسلامی

* صنایع و محصولات پتروشیمی جمهوری اسلامی

* مبادلات موسسات مالی خارجی با بانک مرکزی و موسسات مالی جمهوری اسلامی

* گنجانده شدن دوباره نام صدها شخص، شرکت، نهاد، کشتی و هواپیمایی که قبلا تحریم شده بودند به فهرست تحریم‌ها