بوئینگ برای ارتش آمریکا مخزن سوخت معلق می‌سازد!

0
342

بوئینگ برنده مناقصه ساخت هواپیماهای رباتیک سوخت‌رسان برای ارتش آمریکا شده است و اکنون در حال توسعه هواپیمای مخصوص خود است.

بوئینگ طی قراردادی 805 میلیون دلاری مامور به ساخت تانکر سوخت‌گیری بدون سرنشین موسوم به “MQ-25 Stingray” برای ارتش ایالات متحده شده است.

این هواپیمای جدید در سنت لوئیس میزوری توسعه یافته و ساخته خواهد شد و ظرفیت سوخت‌رسانی به هواپیماهای نظامی ارتش آمریکا را فراهم خواهد کرد.

توسعه و ساخت این هواپیمای سوخت‌رسان از سال 2006 به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین چند منظوره شروع شد و در ابتدا به عنوان یک پلتفرم سلاح پنهان برای نفوذ به خطوط دفاعی دشمن شناخته می‌شد.

شرایط در سال 2016 به گونه‌ای تغییر کرد که تصمیم بر این شد تا از این هواپیما به عنوان یک وسیله تهاجمی استفاده شود که می‌تواند موشک شلیک کند و در صورت لزوم بمباران کند.

اما هدف ویژه ارتش آمریکا، استفاده از “MQ-25 Stingray” به عنوان یک سوخت‌رسان برای گسترش برد و افزایش پایداری ماموریت‌های جنگنده‌ها است. برای این منظور، بوئینگ، لاکهید مارتین، نورثروپ گرومن(Northrop Grumman) و جنرال اتمیکس(General Atomics) به رقابت پرداختند.

براساس قرارداد حاضر، بوئینگ تا ماه اوت سال 2024، چهار نمونه اولیه از این هواپیما را تولید خواهد کرد که امکان تولید ناوگانی متشکل از 72 فروند Stingray با هزینه 13 میلیارد دلار را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، “لین کارت” رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بوئینگ می‌گوید: این واقعیت که ما در حال آماده شدن برای اولین پرواز این نوع هواپیما هستیم، به لطف تیم برجسته‌ای است که نیازهای ارتش آمریکا را درک می‌کند.