به خطر افتادن جان پنگوئن‌های قطب جنوب با باکتری‌های انسانی

0
250

دانشمندان مدت‌ها فکر می‌کردند حیوانات در قطب جنوب از باکتری‌های مضر در امان هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد دیگر محل امنی برای آن‌ها وجود ندارد.

 پیش‌تر نمونه‌های پراکنده‌ای از انتقال باکتری از انسان به حیوان گزارش‌شده بود اما اینک جان پرندگانی مانند پنگوئن به دلیل بیماری‌های انسانی به خطر افتاده، چراکه شواهد گسترده‌ای از پاتوژن‌های انسانی در بین گونه‌های دریایی قطب جنوب یافت شده است که می‌تواند پیامدهای ویران‌کننده‌ای برای حیات‌وحش این قاره داشته باشد. {لینک}

«یاکوب گونزالس سولیس» از دپارتمان زیست‌شناسی دانشگاه بارسلونا و مسئول این تحقیق می‌گوید این اولین بار است که چنین مطالعه گسترده‌ای ازلحاظ جغرافیایی در اقیانوس جنوبی صورت گرفته است.

تیم مطالعاتی مذکور روی 600 پرنده در 4 نقطه مختلف بین سال‌های 2008 تا 2011 تحقیق کردند و باکتری شایع روده‌ای موسوم به کامپیلوباکترژژونی را کشف کردند که عامل مسمومیت بسیاری از مردم اروپا و امریکا است.

به گزارش خبرآنلاین؛ به گفته محققان هرچند میزان مرگ‌ومیر حیوانات با این باکتری‌ها کم است اما گسترش آن به جامعه حیات‌وحش قطب جنوب می‌تواند آینده این قاره را به خطر بیندازد که عامل اصلی آن انسان است.