به اردوغان: یک پارچه آغشته به خون، چه بسا نشانه “یک جنایت”

0
294

دکتر کاوه احمدی علی آبادی

عضو هیئت علمی دانشگاه آبردین با رتبه پروفسوری

عضو جامعه شناسان بدون مرز (ssf)

یک پارچه ساده با نمادهایی که معرف روح جمعی و آرمان های یک ملت (نه فقط بخشی از یک ملت) باشد، به پرچم بدل می شود، نه با خون. یک پارچه آغشته به خون چه بسا نشانه “یک جنایت” باشد. نشانه ای از جنایتی که دیگران در حق یک ملت کرده اند (هولوکاست های تاریخی)، باشد یا بعضاً جنایتی که “یک ملت با افراطی گری” نسبت به ملتی دیگر کرده است، یا حتی جنایتی که سیاستمداران یا نظامیانی برای جاه طلب های خودشان، به  ناحق نسبت به مردم خودشان روا داشته اند (مثلاً فرزندانشان را فرستاده اند در بهترین دانشگاه های خارج درس بخوانند و فرزندان دیگران را به سوی میدان جنگ فرستاده اند!)

و اما در مورد مرزها و دولت کردی شمال سوریه. تصور می کنم اردوغان مرزهای جمهوری ترکیه را با مرزهای امپراطوری عثمانی عوضی گرفته است (و باز حداقل یکی دو قرنی عقب است)، که کردهای سوریه را تهدید می کند. مرزهای جمهوری ترکیه همانجاست که ایستادید و این سخنرانی های را کردید (منطقه مرزی آک چاکال).  آن سوی مرز کردستان سوریه است که اگر قبلاً بخشی از امپراطوری عثمانی بوده اینک ده هاست که جزو کشور سوریه است و “مردمان همان منطقه” (کرد و عرب و ترکمن و ایزدی و مسیحی و غیره) پیرامونش تصمیم می گیرند، چه رسد دولتمرد کشوری دیگر. با این وجود، حتی اگر از کردستان ترکیه نیز سخن می گفتید، باز این ارتشیان و دولتمردان ترکیه نیستند که برای مردم تصمیم می گیرند، بلکه این مردم یک کشور دموکرات هستند که تصمیم می گیرند، چه کنند و دولتمردان و نظامیان شان باید در راه آن چه کنند و “نه هیچ کسی دیگر”.

 

مقاله قبلیکارمند سفارت داعشی از آب درآمد!
مقاله بعدیحذف خاطرات ناخوشایند از مغز بدون آسیب به سایر خاطرات
دکتر کاوه احمدی علی آبادی
دکتر کاوه‌ احمدی‌ علی‌آبادی‌ تاکنون تحصیلات دانشگاهی را در مقطع دکترای جامعه شناسی (Ph.D) با عنوان دانشجوی ممتاز از تگزاس و مقطع فوق‌ دکترای‌ (Post Doctoral of Philosophy) فلسفه‌ علم‌ به همراه گواهی "ارزیابی کمال" از دانشگاه‌ آبردین‌ (Aberdeen) در داکوتای‌ جنوبی‌ آمریکا به پایان رسانده و و اینک عضو هیئت علمی (ACADEMIC BOARD) دانشگاه آبردین (ABERDEEN) با رتبه پروفسوری (PROFESSORSHIP) است. ایشان موفق به دریافت درجه دانشمندی (scientist) در رشته فلسفه علم با رساله "روش شناسی علم و فلسفه" و انتخاب به عنوان دانشمند برجسته (Distinguished scientist) سال 2008 از طرف دانشگاه آبردین شدند. دارای 14 عنوان کتاب چاپ شده، 6 عنوان در نوبت چاپ، بیش از 45 پژوهش و مقاله علمی از کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی و فراتر از 120 عنوان مقاله در نشریات کثیرالانتشار بوده و دارای 11 جایزه و لوح تقدیر و سپاس از جشنواره ها و مراکز علمی و آکادمی مختلف است. در حال حاضر ایشان عضو جامعه شناسان بدون مرز (Sociologists without borders (ss هستند.