بزرگترین شرکت حمل و نقل آلمان از معامله با جمهوری اسلامی انصراف داد

0
262

شرکت “هاپاگ-لوید”، بزرگترین شرکت حمل و نقل کانتینری آلمان، به دلیل نگرانی از تحریم‌های آمریکا معاملاتش با جمهوری اسلامی را متوقف می‌کند. دو شرکت حمل و نقل دیگر نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند در همکاری خود با جمهوری اسلامی تجدیدنظر می‌کنند.

 شرکت حمل و نقل لجستیکی “هاپاگ-لوید” روز دوشنبه ۱۱ ژوئن اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا از معامله با جمهوری اسلامی صرف نظر می‌کند.

این شرکت یکی از دو خدمات فیدری خود در جمهوری اسلامی را متوقف کرده و درباره دیگر خدماتش تا ۴ نوامبر و بر اساس میزان تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این کنسرن بر آن است تا حمل و نقل محصولاتی را که در لیست تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستند ظرف مدت زمان کوتاهی متوقف کند. شرکت هاپاگ انتقال مستقیم کالا به جمهوری اسلامی را بر عهده ندارد بلکه با شرکای خود همکاری می‌کند که کشتی‌هایشان در بندر جبل‌علی در دوبی مستقر هستند.

ایالات متحده آمریکا در اواسط ماه مه از توافق اتمی با جمهوری اسلامی خارج شد و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را از سر گرفت. دولت ترامپ تمامی کشورهایی را که با جمهوری اسلامی همکاری تجاری دارند تهدید به اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی کرده است.

به گزارش دویچه وله به نقل از رویترز، دو شرکت بین‌المللی حمل و نقل کانتینری مارسک و MSC نیز یک ماه پیش اعلام کردند که به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا فعالیت‌شان در جمهوری اسلامی را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهند.