برایان هوک: در پی جلوگیری از حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم هستیم

0
183

برایان هوک، سرپرست گروه جدید موسوم به اقدام جمهوری اسلامی در وزارت خارجه آمریکا، هدف کمپین فشار اقتصادی حداکثری بر جمهوری اسلامی را جلوگیری از دسترسی تهران به پول لازم برای حمایت از تروریسم، برنامه‌های اتمی و موشکی و دیگر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

آقای هوک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز همچنین گفت که رژیم جمهوری اسلامی بخش زیادی از درآمد تجاری خود را صرف تامین مالی تروریسم در سراسر جهان می‌کند.

آقای هوک افزود: «پرزیدنت ترامپ آینده بسیار بهتری را برای مردم ایران پیش‌بینی کرده است، به شرط آنکه حکومت جمهوری اسلامی بخواهد رفتارش را عوض کند.»

پرزیدنت ترامپ اردیبهشت امسال خروج آمریکا از توافق اتمی با جمهوری اسلامی را اعلام کرد و دستور بازگشت تحریم های هسته‌ای آمریکا علیه جمهوری اسلامی را صادر کرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ رئیس جمهوری آمریکا گفت که توافق اتمی با جمهوری اسلامی موجب کاهش رفتار مخرب جمهوری اسلامی در منطقه نشده است و مانع از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای نمی شود. او همچنین گفت که جمهوری اسلامی درآمد حاصل از توافق هسته ای را صرف تقویت تروریسم و دخالت های نظامی خود در منطقه می‌کنند نه صرف مردم خود.