با این خودروی ۸ چرخ به دل کوه و دریا بزنید

0
261

اگر از جمله افرادی هستید که به ماجراجویی در طبیعت و به خصوص سفر به نقاط پربارش و مملو از رود و دریاچه علاقه دارید، خودرویی مناسب با نیازهای شما روانه بازار شده است.

 Wamah Avtoros Shaman نام این خودروست که مجهز به 8 چرخ بوده و 99 مسافر نیز در درون آن جای می گیرند. خودروی یاد شده می تواند در آب شناور شود، در جهت های مختلف گردش کند و از سطوح شیب دار هم بالا برود.

خودروی مذکور ۶.۳ متر طول، ۲.۴ متر عرض و ۲.۷ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. انتقال قدرت به تمامی چرخ های جلو و پشت آن ممکن است و تمامی این چرخ ها می توانند در جهات متنوعی گردش کنند تا صعود از سطوح شیبدار یا حرکت در آب به سادگی ممکن باشد.

هشت چرخ این خودرو مجهز به تایرهای کم فشار و نیروی تعلیق مستقل هستند. خودروی مذکور را می توان در حالت های مختلف رانندگی قرار داد که مناسب حرکت در آب، گل و لای، سطوح شیبدار و .. هستند.

چارچوب های این خودرو با استفاده از مواد مناسبی پوشانده شده تا از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری شود. البته پمپ های قدرتمندی نیز در این خودرو تعبیه شده تا در صورت نفوذ آب به آن بتوانند مایعات را با سرعت ۲۰۰ لیتر در دقیقه از آن خارج کنند.

این خودرو بر روی زمین با سرعت حداکثر ۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و حداکثر سرعت آن در آب به ۲ کیلومتر در ساعت می رسد. البته در صورت نصب یک پروانه ملخی خاص به انتخاب خریدار این سرعت به دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز،خودروی یاد شده مجهز به یک موتور دیزلی با قدرت ۱۴۶ اسب بخار بوده و در هر ۱۵ کیلومتر حدود ۳.۷ لیتر بنزین مصرف می کند. مخزن سوخت این خودرو توانایی ذخیره سازی ۲۶۱ لیتر سوخت را دارد و لذا با یک بار سوختگیری خودروی یاد شده می تواند ۱۰۴۶ کیلومتر را طی کند. قیمت این خودرو که فعلا تنها در کشور محل تولید یعنی روسیه به فروش می رسد ۲۰۰ هزار دلار است.