بازجویی توهین آمیز دراویش در پلاک ۱۰۰ شیراز..!؟

0
1132

روز گذشته ۵ تن از دراویش گنابادی کوار که با دستور کتبی قاضی پرونده، خود را به اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ معرفی کرده بودند، چندین ساعت مورد بازجویی‌های توهین آمیز و عقیدتی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ روز یکشنبه (پنجم خردادماه) هفت تن از دراویش گنابادی ساکن کوار که طی احضاریه کتبی به شعبه ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب شیراز مراجعه کرده بودند با دستور کتبی قاضی پرونده مبنی بر معرفی خود به پلاک ۱۰۰ (اداره اطلاعات شیراز) برای انجام بازجویی مواجه شدند.

در جلسه دادگاه که با حضور وکلای این افراد، آقایان نظری و منتظری برگزار شد، قاضی پرونده مجوز بازجویی دو ساعته دراویش کوار توسط ماموران اطلاعات را صادر کرد.

به دنبال این دستور آقایان کاظم دهقان، یحیی دهقان، مهراد کشاورز، مهدی دهقان، حمید آرایش به اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ مراجعه کرده که هر یک برای ساعت‌ها به شکل توهین آمیز همراه با بدرفتاری مامورین امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتند.

این بازجویی که همراه با توهین به اعتقادات این افراد و بزرگان سلسله طریقتی نعمت اللهی گنابادی صورت گرفت، علی رغم مجوز دو ساعته بازجویی برای ساعت‌ها طول کشید و با برخوردهای خشن و تهدید همراه بود، به طوری که بازجوها خطاب به دراویش با بیان اینکه: “در صورت عدم همکاری سرتان را بالای دار خواهید فرستاد!” آنان را تهدید کرده‌اند.

اتهامات مطرح شده در پرونده این دراویش اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح و حمل اسلحه غیر مجاز عنوان شده است. یادآور می‌شود که پیش از این اتهام‌های فساد فی العرض و محاربه نیز در مورد آنان مطرح شده بود که دادگاه انقلاب شیراز آنها را از این اتهام ها تبرئه و برای سایر اتهامات قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین کرد.

در پی حملات نیروهای لباس شخصی و امنیتی در سال گذشته به منازل و مراکز کسب و کار دراویش گنابادی کوار که در پی آن بیش از ۱۰۰ درویش بازداشت و ده‌ها تن زخمی و یک درویش بر اثر خونریزی شدید به شهادت رسید، موج تازه‌ای از فشارها به دراویش شهرستان کوار آغاز شد که در طول نیمه‌ی دوم سال ۹۰ و نیمه اول سال ۹۱ منازل و محل کسب دراویش گنابادی در این شهرستان مورد هجوم مامورین امنیتی قرار گرفت و تعدادی از دراویش این شهرستان بازداشت شدند ، و پرونده هایی برای ده ها تن از دراویش این منطقه گشوده شده است.