بازجویی از همسر امیرسالار داودی و یک وکیل برای نوشته‌هایش در تلگرام

0
211

وحید مشکانی فراهانی وکیل امیرسالار داودی که از ۱۷ آذر ماه از او در بند ۲۴۱ زندان اوین اطلاعی در دست نبود گفت او روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه طی یک تماس تلفنی چند دقیقه‌ای با همسر و مادرش صحبت کرده و «ظاهرا» حالش خوب بوده است. تماس او پس از اتمام بازپرسی همسرش خانم طناز کلاهچیان انجام گرفته است.

به گفته این وکیل، طنار کلاهچیان، همسر امیرسالار داودی و یک وکیل دادگستری دیگر که نمی‌خواهد نامش عنوان شود نیز در ارتباط با کانال تلگرامی «بدون روتوش» که مسوول آن آقای امیرسالارداودی است به شعبه دوم بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شده‌اند.

امیرسالار داودی پیش از بازداشت در یک کانال تلگرامی به نام «بدون روتوش» نظراتش را در مورد مسایل صنفی و سیاسی عنوان می‌کرد.

به گفته وکیل امیرسالار داودی، پس از بازداشت امیرسالار داودی، همسرش نیز که یک وکیل است به همراه وکیل دیگر برای این کانال تلگرامی دو بار به بازپرسی شعبه دوم دادسرای زندان اوین احضار شده‌اند. اما به گفته وحید مشکانی فراهانی آنها در دومین احضاریه پرونده آنها بسته شده است.

وحید مشکانی فراهانی دراین باره گفت: «یک ماه پیش احضاریه‌ای از شعبه دوم بازپرسی برای همسر آقای داودی که ایشان نیز وکیل هستند و یک وکیل دیگر ارسال شد. روز ۱۱ دی ماه دومین جلسه بازپرسی بود و چند ساعتی مورد بازپرسی قرار گرفتند. الان موضوع منتفی شده چون بازپرس متقاعد شده که آنها هیچ نقشی در این کانال تلگرامی نداشته‌اند و فقط نام‌شان به صورت صوری در کانال ذکر شده بود.»

امیرسالار داودی در تاریخ ۲۹ آبان ۹۷ در محل کارش بازداشت شد و تاکنون بازداشت موقت او برای چندین بار تمدید شده است. وحید مشکانی فراهانی وکیل او در گفت‌وگوی قبلیش با کمپین در تاریخ ششم دی ماه گفت از آقای داودی از تاریخ ۱۷ آذر ماه اطلاعی در دست نیست و هیچ تماس تلفنی با خانواده‌اش نداشته است.

این وکیل با اظهار اینکه علیرغم درخواست ملاقات تاکنون هیچ دیداری با وکیلش نداشته است گفت: «من تاکنون موفق به ملاقات یا تماس تلفنی با موکلم نشدم. یک ماه پیش درخواست ملاقات دادم که مسکوت ماند اما به خانواده‌اش که چند بار درخواست ملاقات داده‌اند گفته شده خود آقای داودی تمایلی به دیدار ندارد که البته فکر نمی‌کنم درست باشد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ به گفته وکیل امیرسالار داودی، بازداشت او مربوط به دو پرونده‌ای است که علیه او در سال ۹۶ در دادسرای شهید مقدس گشوده شد. وحید مشکانی درباره اتهامات او گفت: «ما دسترسی به محتوای پرونده نداریم اما تا آنجا که متوجه شدیم آقای داودی مواجه با اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام است.»