بابک نمازی خواستار «رأفت» جمهوری اسلامی و آزادی پدر و برادرش از ایران شد

0
335

بابک نمازی، پسر محمدباقر نمازی و برادر سیامک نمازی، دو شهروند آمریکایی ایرانی تبار که از سه سال پیش در ایران زندانی هستند، خواستار آزادی آنها شد.

بابک نمازی روز پنجشنبه در واشنگتن، ضمن هشدار در مورد وخامت حال پدرش، از مقام‌های ایران خواست اجازه دهند پدرش برای مداوا به بیمارستان منتقل شود.

او پس از دیدار با مقامات کاخ سفید در جمع خبرنگاران از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا «رأفت» نشان داده و اجازه دهند پدرش برای درمان به بیمارستان منتقل شود.

«جرد گنسر» وکیل محمد‌باقر و سیامک نمازی به خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم یک اتفاق مثبت بیافتند و ما نیاز داریم فورا این اتفاق بیفتد.»

محمدباقر نمازی از مقام‌های پیشین یونیسف در ایران و استاندار خوزستان پیش از انقلاب ۵۷ بود. او که برای پیگیری وضعیت پسر بزرگش، سیامک نمازی به ایران سفر کرده بود، در اسفند ۱۳۹۴ بازداشت شد.

آقای نمازی مبتلا به بیماری قلبی است و اوایل امسال به دلیل کاهش فشار خون و ضربان نامنظم قلب در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او برای زمان کوتاهی نیز به مرخصی آمد، اما اجازه خروج از کشور را نیافت.

وکیل باقر نمازی در آن هنگام گفته بود که بازگشت موکلش به زندان به مثابه «حکم مرگ سریع» است، اما مقام‌های زندان اوین در یک تماس تلفنی خواهان بازگشت فوری وی به زندان شدند.

در پی بازگرداندن آقای نمازی به زندان، مقامات وزارت خارجه آمریکا این اقدام جمهوری اسلامی را «بسیار ناامید کننده» توصیف کرده و خواهان آزادی همه آمریکاییان اسیر در زندان‌های ایران شدند.

دادگاه انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی، باقر نمازی و پسرش سیامک نمازی را به اتهام «جاسوسی» و «همکاری با آمریکا» هریک به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ چند آمریکایی دیگر نیز در زندانهای جمهوری اسلامی هستند و دولت ترامپ می‌گوید همچنان پیگیر آزادی آنها هستند.