ایران زیر ذره بین AFC

0
359

تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار توانسته است دو صعود پیاپی را به جام جهانی تجربه کند.

 تیم ملی ایران یکی از نماینده‌های آسیا در جام جهانی روسیه است و باید در این رقابت ها با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش دیدار کند.

با وجود آنکه ۳ دیدار دوستانه تیم ملی ایران در راه جام جهانی لغو شد، ایران همچنان به واسطه استعدادهای خوبی که دارد، امیدوار به درخشش در جام جهانی است. تیم ملی ایران در جام جهانی در گروهی که به گروه مرگ معروف است قرار گرفته است با این حال خط دفاعی که در ۱۸ دیدار انتخابی جام جهانی تنها ۵ گل خورده است و مهاجمان خوبی که خیلی از آنها در سطح قاره بهترین هستند به ایران کمک می کند تا امیدوار به کسب نتایج خوب در جام جهانی و ایجاد مشکل برای سه تیم دیگر گروه باشد.

* نحوه صعود:

صعود به جام جهانی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نمی‌توانست آسان‌تر و راحت‌تر باشد، ایران بعد از برزیل توانست به جام جهانی راه یابد. از سه بازی قبل صعود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطعی شد. ایران نه تنها نتوانست قطعی کردن صعود  شد،‌ بلکه بدون شکست به این مهم دست پیدا کرد.

* بازیکنان اصلی

57689263

علیرضا جهانبخش توانست در لیگ هلند عملکرد قابل قبولی را ارائه کند و آقای گل این رقابت‌ها شود. او در دوره قبل از جام جهانی نیز بازی کرده است و در حال‌ حاضر نیز شرایط خیلی خوبی برخوردار است. جهانبخش علاوه بر سرعت از توانایی شوت بسیار خوب بهره مند است و می‌تواند در کنار آزمون نقش مهمی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ایفا کند.

سردار آزمون مهاجم گلزن تیم ملی ایران با زدن ۲۳ گل در ۳۱ مسابقه به عنوان استعداد درخشان ایران مطرح است.

سعید عزت الهی هافبک توانمند تیم ملی ایران نیز با مهارت بالای خود در ترکیب ایران توانسته عملکرد خوبی از خود ارائه دهد.

* سرمربی 

57689264

کارلوس کی روش در جام جهانی دروه قبل نیز روی نیمکت ایران بود. او تجربه بالایی از کار در امارات، آمریکا و اروپا دارد و در جام ملت های آسیا نیز همراه با ایران به یک چهارم نهایی راه یافت که در این مرحله برابر عراق در پنالتی شکست  خورد.

* سلطان پاس 

57689265

نمودار پاس در تیم ملی در انتخابی جام جهانی

سعید عزت الهی در بازی اول تیم ملی ایران غایب است و به دلیل محرومیت بازی نمی کند ولی در دو بازی می تواند خیلی به سود تیم ملی ایران باشد. او در ۹ بازی با ۲۹۹ پاس رکورددار پاس در تیم ملی ایران بوده است. رامین رضاییان و میلاد محمدی در رده های بعدی قرار دارند.

* ثبات دفاعی

57689266

اگر فقط یک جنبه بازی ایران زیر نظر کی روش پیشرفت کرد ه است، قدرت دفاعی بوده است. تیم ملی ایران در دور سوم جام جهانی در ۱۰ دیدار تنها ۲ گل خورده داشت. تیم ملی ایران دو گل خورده خود را در بازی آخر برابر سوریه تجربه کرد جایی که صعود این تیم به جام جهانی قطعی شده بود. کی روش تصمیم گرفت تا جلال حسینی را از تیم کنار بگذارد و قلب خط دفاعی خود را به مرتضی پورعلی گنجی و پزمان منتظری بسپارد.

* آمار جالب 

تیم ملی ایران با میانگین قدی ۱۸۳، قدبلندترین تیم آسیا در جام جهانی است و با میلانگین سنی تقریبا ۲۶ سال جوانترین تیم آسیا در جام جهانی محسوب می شود.

* آیا می دانستید؟

به گزارش ایسنا و به نقل از AFC، امیر عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده دروازه بان ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه است. او در کنار کاسپر اشمایکل دروازه بان دانمارک که پسر پیتر اشمایکل است، دو دروازه بانی در جام جهانی روسیه است که پدرش هم در این رقابت ها حاضر بوده است.